DERS ADI

: FEN EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OKÖ 3005 FEN EĞİTİMİ ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜZİN ÖZYILMAZ AKAMCA

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olma ve erken çocukluk döneminde bilimsel düşünmeyi geliştirecek etkinlikleri tasarlama ve yöntemleri uygulama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesi fen öğretiminin önemini açıklayabilme
2   Okul öncesi fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolünü ifade edebilme
3   Okul öncesinde temel fen kavramlarını tanımlayabilme
4   Okul öncesi fen öğretiminde öğrencilere bilimsel süreç becerileri kazandırabilmenin önemini açıklayabilme
5   Okul öncesi fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerine yönelik etkinlik tasarlayabilme
6   Okul öncesi fen kavramları ile ilgili öğretim yöntem ve tekniklerini tanıma ve uygulamalar yapabilme
7   Okul öncesi fen çalışmaları ile ilgili materyal ve etkinlik tasarlayabilme ve uygulayabilme ve değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul öncesi dönemde fen eğitiminin önemi
2 Okul öncesi fen çalışmalarında temel fen kavramları ve bu kavramları öğretme teknikleri
3 Okul öncesi fen eğitiminde bilimsel süreç becerileri
4 Okul öncesi fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolü
5 Okul öncesi fen öğretiminde kavram haritaları ve uygulamaları
6 Okul öncesi fen öğretiminde analojiler ve uygulamaları
7 Okul öncesi fen öğretiminde işbirlikli öğrenme
8 Ara sınav
9 Okul öncesi fen öğretiminde fen projeleri ve uygulamaları
10 Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart!
11 Okul öncesi fen eğitiminde drama
12 Basit araç gereçlerle yaparak yaşayarak fen öğrenme
13 Okul öncesi fen eğitiminde teknoloji kullanımı
14 Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay.
2. Şahin F. (2000). O.Ö.Fen Bilgisi Öğretimi. İst: Ya Pa Yay.
3. Macaroğlu E. (2005). Fen ve Doğa Etkinlikleri Uygulama Kitabı İst. Morpa Yay
4. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yay
5. Aktaş Arnas, Y. ( 2007), Fen Ve Matematik Öğreniyorum Kök Yayıncılık
6. Erbaş, S., Ergül, R., Şimşekli, Y., Özdilek, Z. (2002) Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi, Ekin Kitabevi
7. Güler T. (2005) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi , Mobilsoft Yayın.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, işbirlikli, öğrenme, drama, sınıf ve küçük grup tartışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Ödev hazırlama 1 3 3
Sunum hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1221115534323
ÖK.242555333
ÖK.343522
ÖK.44445533
ÖK.54445533
ÖK.633345
ÖK.73355