DERS ADI

: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 2013 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT VESİLE YILDIZ DEMİRTAŞ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerini bilen ve önemini kavrayıp uygulayabilen, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını fark eden ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; bireyler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilme.
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz edebilme.
3   Bir program tasarısının elemanlarını ilişkilendirebilme.
4   Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilme.
5   Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme.
6   Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilme.
7   Öğretim yöntem ve tekniklerini doğru biçimde öğretim süreçlerinde kullanmaya istekli oluş.
8   Öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi ve Önemi Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2 Öğretmenlik Mesleği ve Genel Öğretmen Nitelikleri Öğretmenin görev ve Sorumlulukları
3 Eğitim Programı
4 Program Geliştirme
5 Program Geliştirme
6 Öğretimi Planlama
7 Öğrenme-Öğretme İlkeleri
8 Ara sınav
9 Öğretim Sürecinin Aşamaları
10 Öğretim Kuram ve Modelleri
11 Öğretim Kuram ve Modelleri
12 Öğrenme -Öğretim Model ve Stratejileri
13 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
14 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama, Malatya: Uğurel Matbaası.
Açıkgöz, Kamile Ün. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (2. Baskı) . İzmir: Eğitim Dünyası yayınları.
Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Cruickshank, D. R; Bainer, D, L.; Metcalf, K. K. (1999). The Act of Teaching. (Second Edition). Boston: McGraw Hill.
Ocak, G. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema yayıncılık.
Preston, D. Feden and Robert M. Vogel. (2003). Methods of Teaching:
Applying Cognitive Science to Promote Student Learning. USA:McGraw Hill.
Demirel, Özcan. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema yayıncılık.
Senemoğlu, Nuray. (2007). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. Ank.: Gonul Yayıncılık.
Sönmez, Veysel (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vesile.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 8 24
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.145232233
ÖK.24523233
ÖK.34523232
ÖK.44523433
ÖK.54523434
ÖK.6453434
ÖK.7453433
ÖK.84422233