DERS ADI

: ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 4010 ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı tarih eğitimi alanında öğrenim gören öğrencilerin alana özgü araştırma yöntemlerini kullanarak akademik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmelerini, yaptıkları çalışmayı akademik kurallara uygun bir biçimde raporlaştırarak sunabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklayabilme
2   Kendi gereksinimleri çerçevesinde öğrenmesini planlayabilme
3   Alanlarıyla ilgili karşılaştıkları sorunlara bilimsel yöntemlere, araştırma ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri sunabilme
4   Akademik bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilme
5   Araştırma sonuçlarını bilimsel kurallara uygun bir biçimde raporlaştırabilme
6   Akademik etik ilkelerin farkında oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi Dersin Kural ve Gerekleri Araştırma Projesi Konuları Hakkında Fikirler
2 Bilimsel Araştırmalarda Temel Esaslar Araştırma Projesi Konularının Seçimi ve Tartışılması I
3 Bilimsel Araştırmalarda Temel Esaslar Araştırma Projesi Konularının Seçimi ve Tartışılması II
4 Literatür Taraması: Kitaplar, Makaleler
5 Literatür Taraması: Tezler, Gazeteler
6 Araştırma Projesinin İlk Taslağı: Tartışma ve Öneriler I
7 Araştırma Projesinin İlk Taslağı: Tartışma ve Öneriler II
8 Ara Sınav
9 Araştırma Projesiyle İlgili Bulgular I
10 Araştırma Projesiyle İlgili Bulgular II
11 Araştırma Projesiyle İlgili Bulgular III
12 Araştırma Projesinin Son Taslağı: Tartışma ve Öneriler I
13 Araştırma Projesinin Son Taslağı: Tartışma ve Öneriler II
14 Sunumlar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barzun, Jacques; Graff, Henry F. (1992). Modern Araştırmacı. Ankara: TÜBİTAK Yayınları
2. Cole, Arthur H.; Bigelow, Karl W. (1997). Tez Hazırlama El Kitabı. İstanbul: İnkılâp Kitabevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Sunuş Yoluyla Öğretim, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Çalışması, Beyin Fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.55
ÖK.63