DERS ADI

: ALAN SEÇMELİ VI (TÜRKİYE'NİN DOĞAL MİRASI II)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 4026 ALAN SEÇMELİ VI (TÜRKİYE'NİN DOĞAL MİRASI II) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye'nin Doğal Miras kaynaklarının tanınması ve bu kaynakların sürdürülebilir kalkınma açısından turizm aracılığıyla değerlendirilmesinin öneminin uygulama çalışmalarıyla kavranabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal Mirasa ilişkin kavram bilgisini bilir.
2   Türkiye'deki doğal miras kaynaklarını sınıflandırabilir.
3   Türkiye'deki doğal mirası kaynaklarını tanıyabilir.
4   Türkiye'deki doğal mirası kaynaklarını turizm aracılığıyla değerlendirebilmeyi planlayabilir.
5   Kullanarak korumanın sürdürülebilir kalkınma açısından önemi konusunda farkındalık oluşturabilir.
6   Arazi çalışmalarında teorik bilgilerini kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'nin Doğal Mirası Dersinin İçeriği
2 Türkiye'de Doğal Miras Olarak Değerlendirilebilecek Alanlar
3 Gezi
4 Homa Dalyanı Tuzla
5 Kuş Cenneti
6 Kula
7 ARA SINAV
8 Spil Dağı Milli Parkı
9 Karagöl
10 Bafa Gölü
11 Kozak Yaylası
12 Bozdağ / Gölcük
13 Büyük Menderes Deltası Milli Parkı
14 Gediz Deltası
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahipaşaoğlu, Suavi; Değirmencioğlu, Özdal ( ). Anadolu'da Turizm Rehberliği Temel Bilgileri, Gazi Kitabevi, Ankara.
Akçura, N. (1975). Korunması Gerekli Alanlar, Tanımları, Koruma Araç ve Yöntemleri, İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Tarihi ve Restorasyon Enstitüsü Bülteni (MTRE), Tarihi Çevre Korunması Semineri Bildirileri, Sayı 4, [33 - 39], İstanbul.
Akdamar, Ali (2005). Sürdürülebilir Bölgesel Kalkınma, Tarihi Kentler Birliği Dergisi, Ocak, Şubat, Mart 2005, Sayı 1, [44 - 46], İstanbul.
Atalay, İbrahim (1997). Türkiye Coğrafyası, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 2 6 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1222222222252
ÖK.2454544444444
ÖK.3454544444444
ÖK.4555544555555
ÖK.5555544555555
ÖK.6444444454555