DERS ADI

: ARKEOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 1005 ARKEOLOJİ ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ KAZIM ÖZ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere arkeolojinin ne olduğunu, geçmişin anlaşılmasının gerekliliğini, arkeolojinin kendine özgü terimlerini, bilime ve topluma neler kazandırdığını açıklamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arkeoloji kavramını tanımlayabilme
2   Akeolojiyle ilgili kavramları açıklayabilme
3   Anadolu kültürlerini özetleyebilme
4   Müze ve çeşitlerini açıklayabilme
5   Anadolu arkeolojisinin gelişimini anlatabilme
6   Eski eserleri koruma bilinci geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri
2 Arkeoloji Biliminin Ortaya Çıkışı Ve Dünyadaki Gelişimi
3 Arkeoloji Biliminin Türkiye'deki Gelişimi ve Önde Gelen Türk Arkeologlar
4 Arkeolojide Kullanılan Kavramlar (Höyük, Tümülüs, Örenyeri vb. gibi)
5 Arkeolojide Kullanılan Araştırma Yöntemleri: Yüzey Araştırması ve Kazı Çalışmaları
6 Arkeolojide Gün Yüzüne Çıkarılan Eserler ve Tarihlendirilmeleri
7 Çağ Kavramı ve Anadolu Arkeolojisinin Ana Dönemleri
8 Ara Sınav
9 Müze ve Çeşitleri; Müzecilik, Arkeoloji Müzelerinin Gelişmesi
10 Kültürel Miras ve Kültür Envanteri
11 Definecilik, Antikacılık Kavramları
12 Anadolu'da Arkeolojik Bölgeler ve Özellikleri
13 Anadolu'da Önemli Arkeolojik Merkezler (Kentler)
14 Anadolu'da Önemli Arkeolojik Merkezler (Kentler)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Özdoğan, Mehmet (2011). 50 Soruda Arkeoloji. İstanbul: Bilim ve Gelecek Kitaplığı.
2 Pulhan, G. (2001). "Arkeoloji: Bir Bilimin Katmanları", Cogito Dergisi, 28. Sayı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
3 Akurgal, Ekrem (1998). Anadolu Kültür Tarihi. Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
4 Bahn, P. (1999). Arkeolojinin ABC'si. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
5 Sevin, Veli (2000). Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası. Ankara: TTK Yayınları.
6 Karul, N. (2011). Arkeoatlas: Anadolu'nun Arkeoloji Atlası 1. İstanbul: DBD Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.253
ÖK.333
ÖK.43
ÖK.53
ÖK.61