DERS ADI

: ESKİÇAĞ TARİHİ VE UYGARLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 1004 ESKİÇAĞ TARİHİ VE UYGARLIĞI ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ALİ KAZIM ÖZ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Eskiçağ'da kurulmuş medeniyetlerin siyasi, kültürel ve sosyal yaşantıları hakkında kısa ve özlü bir biçimde bilgilenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eskiçağ kavramını tanımlayabilme
2   Eskiçağ'daki devletleri ve kuruldukları coğrafyayı tanıyabilme
3   Devletlerin sosyal ve kültürel yapılarını anlatabilme
4   Eskiçağ'ın sonraki çağlara etkisini yorumlayabilme
5   Önemli olay ve olguları, tarihleri, şahıs isimlerini ve yer adlarını yazabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri, Eskiçağ Tarihinin Kaynakları
2 Eskiçağ Tarihinin Kapsamı, Sınırları, Eskidoğu Ve Eskibatı Kavramları
3 İnsanın Tarih Öncesi Devirlerde Geçirdiği Kültürel Değişimler
4 Anadolu Uygarlıklarına Genel Bakış ve Eski Tunç Dönemi
5 Hitit Tarihi ve Uygarlığı
6 Anadolu Halklarından Urartular
7 Frig ve Lidya Uygarlıkları
8 Ara Sınav
9 Mısır Tarih ve Uygarlığı
10 Mezopotamya Tarih ve Uygarlığı
11 Eski Yunan Halkları (Akalar Ve Dorlar) Eski Yunan Kültürü
12 İtalya'nın İlk Halkları ve Roma Krallık Dönemi
13 Roma Cumhuriyet ve İmparatorluk Döneminin Ana Hatları
14 Eskiçağ Uygarlıklarının Günümüz Dünya Kültürlerine Katkıları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Yıldırım, Recep (2011). Eskiçağ Tarih ve Uygarlıkları. Ankara: Yıldız Yayıncılık.
2 İplikçioğlu, Bülent (1994). Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.
3 Tekin, Oğuz (2008). Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş. İstanbul: İletişim Yayınları.
4 Sevin, Veli (2003). Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar. İstanbul: İletişim Yayınları.
5 Roaf, Michael (1996). Mezopotamya ve Eski Yakındoğu. İstanbul: İletişim Yayınları.
6 Şenel, Alaeddin (1995). İlkel Topluluktan Uygar Topluma (Geçiş Aşamasında Ekonomik Toplumsal Düşünsel Yapıların Etkileşimi). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
7 Şenel, Alaeddin (2011). Siyasal Düşünceler Tarihi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
8 Kınal, Füruzan (1983). Eski Mezopotamya Tarihi. Ankara: Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Basımevi
9 Köroğlu, Kemalettin (2006). Eski Mezopotamya Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları.
10 Kramer, Samuel Noah (2002). Tarih Sümer'de Başlar. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.445
ÖK.55