DERS ADI

: ORTAÇAĞ TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 2006 ORTAÇAĞ TARİHİ ZORUNLU 4 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dünya Tarihinin önemli bir bölümünü oluşturan Ortaçağda oluşan kültür ve medeniyeti öğretilmesi Roma İmparatorluğunun ikiye ayrılmasıyla başlayıp tamamen yıkılmasına kadar süren 11 asırlık sürecin dünya tarihine ve kültürüne olan etkisinin öğrenilmesi bu dersin başlıca amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hristiyanlaşma sonrası Roma İmparatorluğunun Tarihini anlayabilme
2   Ortaçağlarda Kuzey Akdeniz ve Balkanların siyasi ve demografik dengelerinin kavrayabilme
3   İslamiyetin Doğuşu sürecini ve dünya siyasetine ve kültürüne olan etkisini algılayabilme
4   İslam Sonrası ve Osmanlı öncesi Türklerin kültürünü ve sosyal ve ekonomik hayatını anlayabilme
5   Ortaçağlarda batı ve doğu kültürlerinin özelliklerini ve her iki kültürün birbirine etkilerinin kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Roma İmparatorluğunun Hristiyanlaşması ve Roma'nın ikiye Bölünmesi
3 Kavimler Göçü ve Avrupa nın yenden biçimlenmesi
4 Avrupa'da feodalite ve Kilise Çağı
5 İslamiyetin Doğuşu: Hz. Muhammed ve Dört Halife dönemi,
6 İslamın güçlenmesi ve yayılması: Emeviler dönemi
7 İslam Kültür Çağı: Abbasiler
8 Ara Sınav
9 Türklerin İslamiyet'e Girişi İslam'ın siyasal gücünün artışı Karahanlı ve Gazneliler
10 Selçuklu tarih ve medeniyeti Anadolu'nun Fethi Anadoluda Selçuklu kültürü
11 Haçlı seferleri
12 Moğollar; ortaya çıkışları, Moğol istilası ve Yakındoğu tarihi ve kültürü açısından sonuçları
13 Moğol İstilası sonrasında Yakındoğuda siyasal Durum; Moğol uzantılı devletler ve Anadolu Beylikleri
14 Ortaçağın sonlarında Anadolu dışında Türk varlığı ve kültürü; Memlûklular ve Timurlular Ortaçağın Sonu: Avrupa da Rönesans ve Reform
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İbrahim Balık, Ortaçağ Medeniyeti ve Tarihi
Yardımcı Kitaplar:
Doğu Batı Ortaçağ Aydınlığı Sayısı
Uberte Ego, Ortaçağı Düşlemek
Goerge Duby, Ortaçağ Kentleri ve Kültürü

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1325
ÖK.2325
ÖK.3325
ÖK.4325
ÖK.5325