DERS ADI

: SEÇMELİ II (SOSYAL BİL.ÖĞRETİMİNDE DÜŞÜNCE BECERİLERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 2014 SEÇMELİ II (SOSYAL BİL.ÖĞRETİMİNDE DÜŞÜNCE BECERİLERİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (İ.Ö)
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri sosyal bilgiler öğretiminde düşünme becerileri konularında haberdar edip kendi sınıflarında kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste gerçekleştirilecek okuma, tartışma aktivitelerine katılan ve ödevleri yapan öğrencilerin; sosyal bilgiler öğretmeni olarak öğrencilerini daha iyi anlayabilmelerini sağlayacak düşünme becerilerini kazanmaları,
2   Sosyal bilgiler öğretmeni olarak öğrencilerini daha iyi anlayabilmelerini sağlayacak iletişim becerilerini kazanmaları,
3   Etkili, bütünleştirilmiş ve çok boyutlu sosyal bilgiler ders planı hazırlayabilmeleri,
4   İlköğretim sınıflarında sosyal bilgiler öğretiminde düşünme becerilerinin önemini bilmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlköğretimde sosyal bilgiler öğretiminin tanını, amacı, içeriği, süreci.
2 Düşünme becerisi nedir
3 Düşünme becerisi nedir
4 Genel düşünme becerileri ve öğretimi
5 Genel düşünme becerileri ve öğretimi
6 Ders planı hazırlama (düşünme becerileri odaklı)
7 Ders planı hazırlama (düşünme becerileri odaklı)
8 Ara sınav
9 Sosyal bilgilere özel düşünme becerileri
10 Sosyal bigilere özel düşünme becerileri
11 Ders planı hazırlama (sosyal bilgilerde düşünme becerileri odaklı)
12 Ders planı hazırlama (sosyal bilgilerde düşünme becerileri odaklı)
13 Ders planı hazırlama (sosyal bilgilerde düşünme becerileri odaklı)
14 Ders planı hazırlama (sosyal bilgilerde düşünme becerileri odaklı)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zarillo, James. Teaching Elementary Social Studies, Principles and Applications. Pearson Education Inc. (2008)
Safran, Mustafa ( Ed). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A Yayınları, (2009)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.45