Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT NEVZAT GÜMÜŞ |
Dersi Alan Birimler |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun yada sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu öğretim materyalleri geliştirilmesi, öğretim süreçlerinin geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, internet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ateş, A., Başboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taşlı, H., Tekinarslan, H. & Yağcı, E. 82007) "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı." (Ed.) Demirel, Ö. & Altun, E. Ankara: Pegema Yayıncılık. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatı, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, işbirlikli öğrenme ve uygulama yöntemleri. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Erhan YAYLAK |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe: 09:00-12:00, 13:30-16:30, 19:00-22:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|