DERS ADI

: OSMANLI TARİHİ VE UYGARLIĞI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 3002 OSMANLI TARİHİ VE UYGARLIĞI II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HASAN TÜRKER

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına Küçük Kaynarca Antlaşmasından (1774) Osmanlı imparatorluğunun yıkılışına kadar(1922) siyasi, kültür ve uygarlık tarihinin açıklamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı İmparatorluğu'nun gerileme dönemine girmesinin nedenlerini kavrar.
2   Osmanlı İmparatorluğu'nun gerileme döneminden çıkış arayışlarını kavrar.
3   Dünya ölçeğinde değişen ekonomik ve siyasi koşulların Osmanlı İmparatorluğu üzerindeki etkilerini kavrar.
4   Fransız Devrimi ve Sanayi devriminin Osmanlı İmparatorluğu üzerindeki etkileri kavrar
5   Osmanlı İmparatorluğu'nun dağılma sürecinden kurtulmak için başvurduğu reform çabalarını kavrar.
6   Osmanlı İmparatorluğu'nun yıkılış nedenlerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 III. Selim dönemi. Nizam-ı Cedit Dönemi Reformları
2 II. Mahmut dönemi ve Sened-i İttifak
3 Sırp ve Yunan ayaklanmaları
4 M. Ali Paşa Ayaklanmaları ve Mısır sorunu
5 II. Mahmut Dönemi Reformları
6 Tanzimat Fermanı ve Önemi
7 Kırım Savaşı ve Paris Barış Antlaşması ve Islahat Fermanı
8 Ara Sınav
9 1877-78 Osmanlı-Rus Savaşı ve Berlin Konferansı
10 I.Meşrutiyet Dönemi
11 XIX. Yüzyılda Osmanlı İmparatorluğunun Dış Politikasının Genel Değerlendirmesi
12 Trablusgarp Savaşı
13 II. Meşrutiyet Dönemi
14 Trablusgarp ve Balkan Savaşları I.Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KARAL, E.Ziya, Osmanlı Tarihi 5-6-7-8. C., Ankara, 1976, TTK yayınları
AKŞİN, Sina (Ed) Türkiye Tarihi 3 (1600-1900) İstanbul 1992, Cem Yayınları
BERKES,Niyazi, Türkiye'de Çağdaşlaşma İstanbul, 1978, Doğu- Batı Yayınları
TURAN, Şerafettin, Türk Kültür Tarihi İstanbul 2000, Bilgi yayınevi
ORTAYLI, İlber, Osmanlı İmparatorluğun'un En Uzun Yüzyılı İstanbul 1983, Hil Yayınları
SANDER, Oral, Siyasi Tarih. İlkçağlardan 1918'e Ankara 2007, İmge Yayınları
ARMAOĞLU, Fahir, Siyasi Tarih Ankara 1964, Ayyıldız Matbaası
ERYILMAZ, Bilal, Tanzimat ve Yönetimde Modernleşme İstanbul 1992, İşaret

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli test, yazılı sınav(Uzun ve kısa yanıtlı)

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hturker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655