DERS ADI

: SOS.BİLG.SÖZ.VE YAZILI EDEB.İNC.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 3004 SOS.BİLG.SÖZ.VE YAZILI EDEB.İNC. ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM FEDAİ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders, metin kavramının, şiir, öykü, roman ve oyun gibi yazınsal türlerin, deneme, makale gibi öğretici türlerin tanıtılmasını ve bu türlerin irdelenmesi için gerekli yöntem ve terimleri öğrencilerle tartışmayı hedefler. Seçilen metinlerin söz konusu yöntem ve terimler aracılığıyla çözümlenmesi dersin temel etkinliğini oluşturur. Öğrencilerin yazınsal metin incelemesine ait kavramları edebi metinlerinin çözümlenmesinde kullanmalarını sağlamak dersin amaçları arasında yer alır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebiyat çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Edebiyat çalışmaları ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Edebi metinlerin çözümlemesini yapabilmek.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme
5   Edebiyat çalışmalarında kullanılan kuramsal yaklaşımları bilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Metin kavramına ilişkin ön bilgilerin yoklanması.
2 Metin kavramına ilişkin farklı bakış açıları
3 Metin türleri: Yazınsal metin (kurgusal metin), Öğretici metin
4 Okuma Kuramları: Yazar merkezli okuma, metin merkezli okuma, okur merkezli okuma.
5 Öykü incelemesi
6 Şiir incelemesi
7 Makale incelemesi
8 Ara Sınav
9 Metin kavramı ile ilgili konuların hatırlanması
10 Öykü incelemesi
11 Halk şiiri incelemesi
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bayrav, Süheyla, Yerguz, İsmail. Okuma, Anlama, Yorumlama: Bir Yaklaşım Denemesi. İstanbul: Multilinguel, 2001.
Göktürk, Akşit. Okuma Uğraşı. İstanbul: İnkılap, 1988.
Göktürk, Akşit. Sözün Ötesi: Yazılar. İstanbul: İnkılap, 1989.
Karadağ, Metin. Edebiyat Bilgi ve Kuramları. İzmir: Ürün Yayınları, 2000.
Kıran, Zeynel, Kıran Ayşe. Yazınsal Okuma Süreçleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru- cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14
ÖK.234
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54