DERS ADI

: TÜRK EĞİTİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 2030 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Başlangıcından günümüze Türk Eğitimi'nin genel özelliklerini kavrama, Türk Eğitim sisteminin Osmanlı dönemindeki gelişimini, yenilileşme hareketleriyle bağlantılı olarak açıklama, Cumhuriyet dönemi boyunca eğitim alanında yapılan reformları, okul kademeleri ve öğretmen yetiştirme politikalarına göre sınıflandırarak inceleme, Türk Eğitim sistemindeki düşünürleri yaşadıkları dönemlerle bağlantılı olarak tanıma ve bu düşünürlerin Türk Eğitimine katkılarını açıklama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
2   Öğrenciler İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sistemle karşılaştırır.
3   Öğrenciler Osmanlı eğitim sisteminin genel özelliklerini kavrar.
4   Öğrenciler Cumhuriyet dönemi eğitimini öğrenir.
5   Öğrenciler Türk eğitim tarihindeki eğitimcileri ve bu kişilerin eğitim sistemine katkılarını açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Eğitim Tarihi'nin dönemleri, amaç ve kapsamı.
2 İslamiyet'ten önceki dönemde eğitimin genel özellikleri.
3 Türk İslam Devletleri'nde eğitim ve dönemin ünlü düşünürleri.
4 Kuruluştan 18. yüzyıla kadar Osmanlı Devleti eğitim kurumlarının genel özellikleri.
5 İlk yenilileşme hareketleri ve Tanzimat döneminde eğitimin genel özellikleri.
6 Meşrutiyet Dönemlerinde eğitimin özellikleri, eğitimin yeniden yapılanması ve açılan okullar.
7 Eğitime katkıda bulunanlar: Satı Bey, Ethem Nejat, Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu.
8 Ara Sınav.
9 Cumhuriyetin ilk yıllarında reformlar: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Latin Harflerinin kabulü.
10 Cumhuriyet Dönemi boyunca okulöncesi ve ilköğretimde yapılan reformlar.
11 Cumhuriyet Dönemi boyunca ortaöğretim ve yüksek öğretimde yapılan reformlar.
12 Cumhuriyet Dönemi eğitiminin genel özellikleri (1970'den sonrası yaşanan gelişmeler).
13 Cumhuriyet dönemi boyunca öğretmen yetiştirme alanında yaşanan değişimler.
14 Cumhuriyet dönemi eğitim düşünürleri ve eğitime katkıları.
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Y. (2011). Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA Yayınları; Güven, İ. (2010).
Türk Eğitim Tarihi, Ankara: Naturel Yayınları;
Sakaoğlu, N. (2003). Osmanlı dan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğretim, powerpoint sunumu, işbirlikli öğrenme, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1232
ÖK.2232
ÖK.3232
ÖK.42332
ÖK.5232