DERS ADI

: GK SEÇ.III (MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİM SEMİNERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 3004 GK SEÇ.III (MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİM SEMİNERİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HASAN TÜRKER

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin Televizyon, radyo, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki mesajlara ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde etmesini ve ayrıca yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim şekillerini tanıyarak öğelerini fark eder.
2   Kitle iletişim araçlarını tanır
3   Medya organlarının tarihsel süreç içerisindeki evrimini ve etkilerini kavrar.
4   Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
5   Medya okuryazarlığının önemini kavrar.
6   Derslerde medya ve multimedya ortamlarının kullanımıyla ilgili gerekli donanımı edinir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim Kavramları ve İletişim Türleri
2 Kitle İletişimi. Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi
3 Medya Kavramı ve İşlevleri
4 Medya ve Etik
5 Türkiye'de televizyon yayıncılığı ve programların etkileri
6 Aile, Çocuk ve televizyon
7 Türkiye'de radyo yayıncılığı ve programların etkileri
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de gazete ve dergi yayıncılığı. Örnek bir gazete ve dergi yayının analiz edilmesi
10 Orta Okul düzeyindeki öğrenciler için internet.
11 Medya ve Kültür
12 Medya ve Şiddet
13 İlköğretim Medya Okur Yazarlığı programının incelenmesi
14 İlköğretim Medya Okur Yazarlığı programının incelenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İNAL, Kemal, Medya Okuryazarlığı El Kitabı Ankara 2009, Ütopya yayınevi
TÜRKOĞLU,Nurçay (Ed) Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, S. 2
MEB Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen Kılavuzu Kitabı Ankara 2008. Devlet Kitapları Müdürlüğü
TÜRKOĞLU Nurçay-CİNMAN ŞİMŞEK Melda Medya Okuryazarlığı İstanbul 2007. Kalemus Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunu çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli test, yazılı sınav(Uzun ve kısa yanıtlı)

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hturker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.613133