DERS ADI

: SEÇMELİ III (BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI I)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 4009 SEÇMELİ III (BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI I) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilimsel araştırma ile ilgili temel bilgiler vermek ve SPSS programının veri analizinde nasıl kullanıldığını ve sonuçların nasıl rapor edildiğini göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırmanın temel özelliklerini ve basamaklarını açıklayabilme
2   Bilimsel araştırmada problem belirleyebilme
3   SPSS ile yapılan temel veri analizlerini yapabilme
4   Verileri uygun analiz tekniklerine göre analiz edebilme
5   SPSS veri analizi sonuçlarını uygun şekilde raporlaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel araştırma nedir Bilimsel araştırma evreleri.
2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar
3 Araştırma modelleri ve özellikleri
4 Bilimsel problem
5 Veri, veri çeşitleri ve özellikleri
6 SPSS e giriş.
7 SPSS e veri girme ve analiz etme
8 Ara sınav
9 SPSS e veri girme ve analiz etme
10 SPSS e veri girme ve analiz etme
11 SPSS de tablo, çapraz tablolar oluşturma
12 Verilerin analiz sonuçlarını yorumlama ve tablolarda gösterme
13 Örnek veriler toplama, SPSS e girme, analiz etme ve sonuçları raporlaştırma.
14 Örnek veriler toplama, SPSS e girme, analiz etme ve sonuçları raporlaştırma.
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ÖZDAMAR, Kazım.(1999). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I. 2. Baskı, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
TAVŞANCIGİL, Ezel., (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
BAŞ, Türker, (2005). Anket Nasıl Yapılır, Uygulanır, Değerlendirilir . Seçkin Yayıncılık, Ankara.
URAL, Ayhan ve KILIÇ, İbrahim, (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, SPSS 12.0 for Windows Detay Yayıncılık, Ankara.
Day, R. A. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. 9. Basım. Çeviren: Gülay Aşkar Altay. Bilgi Dizisi 6. Ankara: TÜBİTAK.
ÖZÇELİK, Durmuş Ali. (1989). Test Hazırlama Kılavuzu, Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları 8.
ÖZÇELİK, Durmuş Ali, (1992). Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: ÖSYM Yayınları.
TAN, Ş. KAYABAŞI, Y. Ve ERDOĞAN, A. (2002). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
TEKİN, Halil. (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Yargı Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

6

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4 ve ÖÇ5 vize ve final ve ödev sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Ercan AKPINAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160Buca/İzmir/ TURKEY ercanakpinar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 6 6
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 2 7 14
Ödev hazırlama 5 5 25
Final sınavına hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1244511
ÖK.2245521
ÖK.32555221
ÖK.42535121
ÖK.525551