DERS ADI

: SEÇMELİ III (MİKRO ÖĞRETİM VE DERS ANALİZİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 4011 SEÇMELİ III (MİKRO ÖĞRETİM VE DERS ANALİZİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin mikro öğretimde ders planlamayı öğretmek, öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum kazanmalarını sağlamak ve iyi bir öğretmen olmalarına yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mikro öğretime uygun bir dersi planlayıp yürütebilme
2   Mikro öğretimde sınıf yönetimini etkinliği sağlayabilme
3   Mikro öğretimde ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulayabilme
4   Mikro öğretime uygun tasarlanmış bir dersi video ya çekebilme
5   Mikro öğretimde öğretmenlik yeterlikleri açısından kendini ve diğer adayları eleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı
2 Okul ziyareti: Yönetici, öğretmen ve öğrencilerle tanışma.
3 Gözlem: Uygulama öğretmeni gözlemleme ve öğrencileri tanıma değerlendirmeler
4 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması ve uygulanması, çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
5 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması ve uygulanması, çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
6 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması ve uygulanması, çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
7 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması ve uygulanması, çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
8 Ara sınav
9 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması ve uygulanması, çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
10 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması ve uygulanması, çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
11 Video çekimi
12 Video çekimi
13 Video çekimi
14 Mikro öğretim çalışmalarının değerlendirilmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özçelik, Durmuş Ali. (1991). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Saylan, Nevin. (1995). Eğitimde Program Tasarısı. Temeller-Prensipler-Kriterler. Balıkesir: İnce Ofset.
Senemoğlu, N. (1998). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Özsen Matbaası.
Sönmez, Veysel. (1999). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayınları.
Varış, Fatma. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, ders anlatma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4 ve ÖÇ5 ödev ve proje ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Ercan AKPINAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160Buca/İzmir/ TURKEY ercanakpinar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 2 20
Ödev hazırlama 1 15 15
Sunum hazırlama 1 5 5
Proje 1 18 18
0
0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15553355353222
ÖK.2554545542
ÖK.3545542515322412
ÖK.45555415153225
ÖK.525255155