DERS ADI

: GK SEÇ.II (GÜZEL KONUŞMA VE YAZMA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 4002 GK SEÇ.II (GÜZEL KONUŞMA VE YAZMA) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALİ TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, güzel konuşmanın ve yazmanın temel amaçları, kavramları ve yöntemleri üzerinde durulur. Konuşma türleri, konuşmada kullanılabilecek anlatım biçimleri incelenir. Yazılı anlatımda düşünceyi temellendirme yolları, anlatım biçimleri irdelenir. Konuşma ve yazma uygulamaları yapılır. Beden dilinin, vurgu ve tonlamanın önemi anlatılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konuşma ve yazma türleri hakkında bilgi sahibi olma.
2   Güzel konuşma ve yazma çalışmaları ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Etkili ve güzel konuşabilmek ve yazabilmek.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilmek, Türk dilinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak.
5   Dil ve anlatım yanlışlarının farkına varmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Güzel konuşma ve yazma kavramlarına ilişkin ön bilgilerin yoklanması.
2 Konuşma türleri ve konuşmayı etkileyen faktörler üzerinde durulması. Güzel konuşmaya yardımcı teknikler ve beden dilinin öneminin anlatılması.
3 Konuşmada kullanılabilecek anlatım biçimleri üzerinde durulması. Vurgu ve tonlamanın önemi.
4 Konuşma örnekleri üzerinde çalışma yapmak. Diksiyon ve önemi.
5 Öğrenci Sunumları: Hazırlıklı konuşma yapma çalışmaları. Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltmek.
6 Öğrenci Sunumları: Hazırlıklı konuşma yapma çalışmaları Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltmek.
7 Öğrenci Sunumları: Hazırlıklı konuşma yapma çalışmaları Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltmek.
8 Ara Sınav
9 Genel tekrar
10 Yazılı anlatımda düşünceyi temellendirme yolları: Tanımlama, Örneklendirme, Karşılaştırma, Alıntılama, İstatistik kullanma.
11 Yazılı anlatım biçimleri: Açıklayıcı, Tartışmacı, Betimleyici, Öyküleyici
12 Örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları
13 Yazma uygulamaları
14 Öğrenci yazma çalışmalarının incelenmesi ve düzeltilmesi
15 Son Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bayrav, Süheyla, Yerguz, İsmail. Okuma, Anlama, Yorumlama: Bir Yaklaşım Denemesi. İstanbul: Multilinguel, 2001.
Göktürk, Akşit. Okuma Uğraşı. İstanbul: İnkılap, 1988.
Göktürk, Akşit. Sözün Ötesi: Yazılar. İstanbul: İnkılap, 1989.
Karadağ, Metin. Edebiyat Bilgi ve Kuramları. İzmir: Ürün Yayınları, 2000.
Kıran, Zeynel, Kıran Ayşe. Yazınsal Okuma Süreçleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve öğrencilerin çalışmalarını sınıf ortamında sunmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, katkı, gerekli okumaların yapılması, terminolojiye hakimiyet.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14.30 15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 2 24
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 12 12
Final sınavına hazırlık 1 22 22
Sunum hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1134
ÖK.2145
ÖK.3145
ÖK.4145
ÖK.5145