DERS ADI

: SEÇMELİ (BİLGİYE ULAŞMA VE SUNUM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 1006 SEÇMELİ (BİLGİYE ULAŞMA VE SUNUM) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ZAFER TANEL

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, Buca Eğitim Fakültesinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümünde okuyan öğretmen adaylarına, doğru bilgi kaynaklarını, bilgi kaynaklarına ulaşma yollarını, bilgiyi yapılandırmayı ve yapılandıran bilginin sunum yollarını öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgi ve özelliklerini bilme.
2   Doğru bilgiye nasıl ulaşılacağını bilme.
3   Bilgi kaynaklarına ulaşım yollarını kullanma.
4   Edinilen bilgiyi yapılandırma ve düzenleme.
5   Edinilen bilginin sunumunu doğru ve etkili bir şekilde gerçekleştirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi nedir
2 Bilginin özellikleri (Güvenilir bilgi, bilgi kirliliği)
3 Bilgi kaynakları
4 Bilgiye ulaşma yolları (Kütüphane ve online kütüphane katalogu)
5 Bilgiye ulaşma yolları (E-dergi veritabanları)
6 Bilgiye ulaşma yolları (E-kitap veritabanları)
7 Bilgiye ulaşma yolları (İnternet arama motorları)
8 Ara sınav
9 Edinilen bilginin yapılandırılması (seçim, düzenleme ve arşivleme)
10 Yapılandıran bilgilin sunumu ( Yazılı sunum yapısı ve bölümleri)
11 Yapılandıran bilgilin sunumu ( Yazılı sunumda etik )
12 Sözlü ve görsel sunum ( İlkeler)
13 Sözlü ve görsel sunum ( Uygulamalar)
14 Örnek Uygulama
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Tonta, Y. (2002). "Bilgi erişim sorunları ve Internet" Ed. Ali Can, M. tayfun Gülle, Oya Gürdal ve Erol Yılmaz. Kütüphanecilikte Yeni Gelişmeler, Kavramlar, Olgular... 37. Kütüphane Haftası Bildirileri. 26 Mart - 01 Nisan 2001 içinde (52-62) Ankara: TKD.
2. Akgül, Mustafa. (1995). Internet: Bilgiye erişimin yeni araç ve olanakları. (Version 1.25). Ankara: TR-NET, TÜBİTAK.
3. ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi merkezi web sitesi, http://www.ulakbim.gov.tr, ULAKBİM.
4. Dokuz Eylül Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı web sitesi, http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php KOD=109

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 vize ve final sınavı ile ölçülecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç.Dr. Zafer TANEL , zafer.tanel@deu.edu.tr
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Fen Bilimleri Binası, Kat:2 35160 Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14533
ÖK.243345
ÖK.34544
ÖK.44544
ÖK.54445454