DERS ADI

: EĞİTİM MATERYAL TASARIMI VE KULLANIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 2003 EĞİTİM MATERYAL TASARIMI VE KULLANIMI ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TİJEN AKADA

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümünde okuyan öğretmen adaylarına çeşitli öğretim teknolojilerini kullanarak ders materyali hazırlayabilmeleri için gerekli olan temel bilgi, beceri ve uygulama yetisini kazandırmayı amaçlar. Bu amaçla, çeşitli öğretim teknolojilerinin temel bilgileri, öğretim materyallerinin sahip olması gereken özellikler ve öğretim teknolojileri kullanarak çeşitli öğretim materyallerinin hazırlanması ve değerlendirilmesi öğretilir ve öğrencilerin uygun öğretim materyalleri hazırlamaları sağlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim teknolojilerinin temel kavramlarını tanımlayabilme
2   Öğretim materyallerinin tasarlanması, hazırlanması ve seçiminde kullanılacak kriterleri söyleyebilme
3   Çeşitli öğretim teknolojilerinin temel özelliklerini bilme
4   Uygun öğretim teknolojilerini seçip kullanabilme
5   Çeşitli öğretim teknolojileri kullanılarak hazırlanmış ürünleri değerlendirebilme
6   Çeşitli öğretim teknolojileri kullanarak iki ve üç boyutlu materyaller geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, ders planının açıklanması, kaynakların tanıtılması
2 Teknoloji, Araç, Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi, Eğitim Teknolojisi kavramının evrimi ve sistem yaklaşımı, değişen öğretmen-öğrenci rolleri ve eğitimde teknolojinin üstlendiği rol.
3 Araçların sınıflandırılması ve öğrenme ile bağlantısı, Dale'in Yaşantı Konisi ve öğretim aracının tanımı ve öğretime katkıları, temel materyal hazırlama yaklaşımları, materyal tasarımın süreçleri ve seçiminde uygulanacak ölçütler, görsel materyallerin öğrenmedeki rolü, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel tasarımda amaçlar, görsel tasarımın unsurları, biçimsel yapı ve düzenlemeler.
4 Sunum materyallerinin hazırlanması, PowerPoint hazırlarken dikkat edilecek hususlar.
5 Öğretimde kullanılan görsel-işitsel araçlar ve onları kullanmanın yararları, araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin ortaya çıkarabileceği olası sakıncalar, araçları seçer ve kullanırken dikkat edilmesi gereken hususlar, görsel-işitsel araçların eğitim ortamına katkıları
6 İletişim teknolojileri ve eğitimdeki uygulamaları: TV ve Video ile öğretim, telekonferanslar. Çoklu ortamlar ve Mayer'in Çoklu ortam tasarlama ilkeleri.
7 Bilgisayar, donanım ve yazılım kavramları
8 Ara sınav
9 Ofis yazılımları; MS Word ve MS Excel
10 Bilgisayar Destekli Eğitim, BDÖ, yazılım türleri (Öğretici Yazılımlar, Alıştırma ve Uygulama Yaptırma Yazılımları, Benzetim Yazılımları, Problem Çözme Yazılımları, Eğitsel Oyunlar ve özellikleri, okul yönetiminde bilgisayar kullanımı
11 İnternet nedir Yerel ve Geniş Bölge Ağları, TCP/IP, İnternetin çalışma sistemi ve özellikleri, İnternet Bilgi Kaynakları-Servisleri, e-posta, tartışma listeleri, telnet, sohbet odaları, FTP, WWW, İnternete bağlanma ve İnternet Servis Sağlayıcıları, İnternette adreslerin anatomisi, İnternet alan adları ve Web 2.0 uygulamaları
12 Uzaktan Eğitim ve İletişim Teknolojileri, senkron-asenkron eğitim özellikleri, Web Tabanlı Uzaktan Eğitim
13 Öğrenme Yönetim Sistemleri ve Moodle
14 Web tabanlı test yazılımları Öğretim materyallerini değerlendirme
15 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Seferoğlu, S.S. (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
2. Yanpar, T. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
3. Heinich, R., Molenda, M., Russell, J.D., and Smaldino, S.E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning. 7th ed. New Jersey: Prentice-Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin çeşitli proje çalışmaları notla değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Tijen AKADA
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3, Oda:313
35160 Buca/İzmir/ TURKEY
akada_2000@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çrş 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 25 25
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Ödev hazırlama 1 24 24
Sunum hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.153
ÖK.25
ÖK.35433
ÖK.4544323
ÖK.54534514
ÖK.645254434154