Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT BAHAR BARAN |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin bilişim teknolojileri nedeniyle karşılaşılan etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olmaları ve eğitim ortamlarında, öğretmenlik mesleğinde ortaya çıkan etik sorunları değerlendirerek olası çözüm yolları konusunda bilgi ve beceri kazanabilmelerini sağlama. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Arslan, M. (2001). İş ve Meslek Ahlakı. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Dedeoğlu, G. (2001). Etik ve Bilişim. Ankara: Türkiye Bilişim Derneği Yayınları. Dedeoğlu, G. (2004). Etik Düşünce ve Postmodernizm. İstanbul: Telos Yayıncılık. Dedeoğlu, G. (2006). Bilişim Toplumu ve Etik Sorunlar. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları. Erdinç, T. (1999). Hukuk Devletinde, Siyasette ve Yönetimde Etik. Yeni Türkiye Dergisi. (26) 425. Güngör, E. (1997). Sosyal Ahlak ve Ahlak Psikolojisi. İstanbul: Ötüken Yayınları. Haynes, F. (2002). Eğitimde Etik. (Çeviren, Akbaş, K.S.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Johnson, D. G. (2000). Computer Ethics, New Jersey: Englewood Cliffs. Ders Araçları: Bilgisayar, projektör, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Soru-cevap, yazılı sınav, çoktan seçmeli sınav |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Ercan Akpınar |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 13:00-15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|