DERS ADI

: EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 2006 EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilgisayar animasyonların nasıl yapıldığını ve tasarlandığını öğrenmek ve Flash programı kullanarak etkileşimli eğitim yazılımı geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Flash ile animasyon oluşturma mantığını açıklayabilme.
2   Flash ın menülerini ve menülerin özelliklerini öğrenebilme.
3   Flash programını kullanarak etkileşimli eğitim materyalleri hazırlayabilme.
4   Movie clip, buton ve grafik arasındaki farkları açıklayabilme
5   Çoklu ortam kullanarak eğitim yazılımı hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde grafik ve animasyona giriş
2 Flash programının temelleri, flash programının menülerinin anlatılması, flashta çalışma sahnesinin kullanılması,
3 Kare (Frame), Anahtar kare (keyframe), zamançizelgesi ve katman kavramlarının gösterilmesi ve zaman çizelgesi ve araçların özelliklerinin açıklanması,
4 Flash programında kare kare ve movie clip animasyon yapma,
5 Animasyon özelliklerinin ayrıntılı bir şekilde gösterilmesi
6 Mask ve shape katmanların eklenmesi
7 rehber katmanın eklenmesi, katman özellikleri öğrenme ve buton kavramı
8 Ara sınav
9 Movie clip, grafik ve düğmelerin birlikte kullanılması
10 Movie clip, grafik ve düğmelerin birlikte kullanılması
11 Temel ActionScript
12 Temel ActionScript
13 Temel ActionScript
14 Animasyon ve ActionScript kullanarak eğitimsel materyal oluşturma
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arif Ortakmaç, Adobe Flash CS3 Professional, Medyasoft Yayınları,
Arif Ortakmaç, Adobe Flash CS4 Professional Yetkili Eğitim Kılavuzu (Cd Ekli), Medyasoft Yayınları,
Uğur Gelişken, Flash CS3 Web Uygulamaları, Pusula yayınları
Osman Gürkan, Adobe Flash CS3, Nirvana Yayınları,
Engin Yöyen, Action Script 3.0., Pusula yayınları
Yavuz Gümüştepe, Macromedia Flash MX ile Animasyon Tasarlamak, Türkmen Kitabevi,
Nevzat Dereli, Adobe Flash CS3 Yeni Başlayanlar İçin, Beta Basım Yayım

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, uygulama, proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4 ve ÖÇ5 vize, proje, ödev ve final sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Ercan AKPINAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160Buca/İzmir/ TURKEY ercanakpinar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 2 10 20
Vize sınavına hazırlık 3 4 12
Final sınavına hazırlık 3 5 15
Ödev hazırlama 4 5 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.125432
ÖK.255424
ÖK.3555225
ÖK.45542241
ÖK.5551222