Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT BAHAR BARAN |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Uzaktan eğitim öğrenci, içerik ve öğretim üyesinin birbirinden farklı mekanlarda bir araya gelmesiyle gerçekleşen öğretim faaliyetinin adıdır. E-öğrenme ise uzaktan eğitimin bir çeşidir. Bu derste yetişkin eğitiminde popüler öğrenme yaklaşımı olan e-öğrenme üzerine tarihsel, teorik ve kavramsal bilgi edinerek e-öğrenme ortamı tasarlama, üretme ve kullanma konularında yorum yapabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda genel olarak, e-öğrenmenin tarihçesi, farklı ülkelerde e-öğrenmenin durumu, e-öğrenmede kullanılan yaklaşımlar, e-öğrenmede kullanılan teknolojiler, öğretim ve içerik yönetim sistemleri, ders tasarımı ve yönetimi, öğrenci boyutu, öğretmen boyutu ve değerlendirme konuları işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem. Ankara. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, uygulama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6 ve ÖÇ7 vize ve final sınavı ile ölçülecektir. ÖÇ8 ödev ile ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Bahar Baran |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 13.00-15.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|