DERS ADI

: UZAKTAN EĞİTİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 3005 UZAKTAN EĞİTİM ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Uzaktan eğitim öğrenci, içerik ve öğretim üyesinin birbirinden farklı mekanlarda bir araya gelmesiyle gerçekleşen öğretim faaliyetinin adıdır. E-öğrenme ise uzaktan eğitimin bir çeşidir. Bu derste yetişkin eğitiminde popüler öğrenme yaklaşımı olan e-öğrenme üzerine tarihsel, teorik ve kavramsal bilgi edinerek e-öğrenme ortamı tasarlama, üretme ve kullanma konularında yorum yapabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda genel olarak, e-öğrenmenin tarihçesi, farklı ülkelerde e-öğrenmenin durumu, e-öğrenmede kullanılan yaklaşımlar, e-öğrenmede kullanılan teknolojiler, öğretim ve içerik yönetim sistemleri, ders tasarımı ve yönetimi, öğrenci boyutu, öğretmen boyutu ve değerlendirme konuları işlenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uzaktan öğrenme ve e-öğrenmeyi karşılaştırabilme.
2   E-öğrenme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme.
3   E-öğrenmede faydalanılan öğrenme kuramları bilme ve öğretimsel stratejileri açıklayabilme.
4   E-öğrenmede kullanılan teknolojileri bilme.
5   E-öğrenme ortamlarında öğrencinin rolünü ve görevlerini önemseme ve bilme.
6   E-öğrenme ortamlarında öğretmenin rolünü ve görevlerini önemseme ve bilme.
7   E- öğrenme ortamlarının tasarımı süreçlerini bilme.
8   Güncel teknolojileri takip etme ve bu teknolojileri kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 E-öğrenmenin temelleri
2 E- öğrenme tarihi, Tartışma grupları nedir (asenkron öğrenme) Bir tartışma grubu oluşturma aşamaları
3 E-öğrenmede yaklaşım ve kuramlar
4 Facebook, twitter ,vs ve eğitimde kullanılabilirliği
5 E-Öğrenme Konusunda Yapılan Araştırmalar
6 E-Öğrenme Teknolojileri ve Medya
7 Second Life
8 Vize
9 Internet, Web, E-Öğrenme İçeriği ve Telif Hakları
10 E-Öğrenme İçin Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemleri ÖİYS kurumu..vs,
11 E- Öğrenme İçin Ders Tasarımı ve Yönetimi
12 E-Öğrenci E-Eğitmen
13 Değişim ve Dönüşümler
14 E-değerlendirme
15 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem. Ankara.
2. Gülbahar, Y. (2009). E- öğrenme. Pegem. Ankara.
3. Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Pegem. Ankara.
Diğer ders materyalleri: Öğretim üyesi sunuları, ve rehber materyalleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6 ve ÖÇ7 vize ve final sınavı ile ölçülecektir. ÖÇ8 ödev ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Bahar Baran
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3, Oda:308
35160 Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Uygulama 3 1 3
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Vize sınavına hazırlık 1 7 7
Final sınavına hazırlık 1 24 24
Ödev hazırlama 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.143
ÖK.24
ÖK.344
ÖK.44542
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.744
ÖK.844443