DERS ADI

: BİLİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLT 3001 BİLİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümünde okuyan öğretmen adaylarının, bilim tarihi üzerinden bilimsel yöntem ve disiplinlerin tarihin akışını nasıl değiştirdiğini ve insanın rolünü algılamaları amaçlanmaktadır. Ayrıca bu ders ile öğrencide bilimsel düşünme yetisi ve bilimsel etiğe uygun davranış kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel çalışma adımlarını açıklayabilme.
2   Tarih öncesinden günümüze kadar bilimin gelişim aşamalarını bilme.
3   Cumhuriyet Döneminde yetişmiş bilim insanlarımızı tanıma.
4   Bilimin tarihi akışı nasıl değiştirdiğini kavrama.
5   Modern Çağda ulaşılan teknolojik ilerlemelerden haberdar olma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimin Doğuşu
2 Bilimsel Çalışma Adımları
3 Bilimin Tarih Öncesi
4 İlk Çağ Uygarlıklarında Bilim
5 Eski Yunan'da ve Roma'da Bilim
6 İslam Dünyasında Bilim
7 Ortaçağda Türklerin Bilime Katkıları
8 Ara sınav
9 Ortaçağda Bilim
10 Rönesans Döneminde Bilim
11 XVII. ve XVIII. Yüzyıllarda Bilim
12 XIX. ve XX. Yüzyıllarda Bilim
13 Cumhuriyet Döneminde Bilim
14 Örnek bilim insanları, Modern Çağda Ulaşılan Bulgular
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Topdemir, G.T., Unat, Y. (2009). Bilim Tarihi. Ankara: PegemA Yayınları.
2.Colin A.Ronan. (2003). Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi. Ankara: TÜBİTAK
Yayınları.
3. Koyre, Alexandre. (1995). Yeniçağ Biliminin Doğuşu. Ankara: Gündoğan Yayınları
4. Kuhn, Thomas. (1989). Bilimsel Devrimlerin Yapısı (Çev. Nilüfer Kuyaş) İstanbul: Alan Yayınları
5. Sayılı, A. (1996) Mısırlılarda ve Mezopotamyalılarda Matematik Astronomi ve Tıp, Ankara.
6. B. Ata. (Ed.) (2008). Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi Yayıcılık: Ankara
7. Güven,İ.(2007).Uygarlık Tarihi. Pegema yayıncılık: Ankara.
8. Çepni, S., Ayvacı, H.Ş. ve Bacanak, A. (2009), Bilim-Teknoloji-Sosyal Değişim, Celepler Matbaacılık, Trabzon

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Sosyal Bilimler Binası, 3. Kat, Oda No: 303. Oda Tel.:30 (12106).
mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 10:00-1100

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ara Sınava Hazırlık 1 5 5
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Yarıyıl Sonu Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1111121
ÖK.2111111
ÖK.35224411151
ÖK.4125
ÖK.5545