DERS ADI

: ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 3002 ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğrencilerinin çoklu ortam tasarlayabilmeleri ve geliştirebilmeleri için gerekli temel bilgi, yetenek ve uzmanlık bilgisini kazanmalarını sağlamak amacını taşımaktadır. Bu amaçla, bu derste ADDIE öğretim tasarımı modeli takip edilerek temel analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme aşamalarında gerekli olan temel adım ve süreç bilgileri öğretilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çoklu ortam geliştirmek için nasıl bir öğretim tasarımı süreci kullanacağını söyleyebilme
2   Çoklu ortam geliştirmenin ilk aşaması olan Analiz aşamasını işe koşabilme.
3   Bir çoklu ortam projesinde görüntü tasarım ilkelerini işe koşabilme
4   ÖÇ-3 ve ÖÇ-4 ve ÖÇ-5 i kullanarak Çoklu ortam geliştirmenin ikinci aşaması olan Tasarım aşamasını işe koşabilme
5   Flash programını kullanarak bir öğretim yazılımı geliştirebilme.
6   Birçoklu ortam projesinin süreç ve sonuç değerlendirmelerini yapabilme.Birçoklu ortam projesinin süreç ve sonuç değerlendirmelerini yapabilme.
7   Üretilen birçoklu ortam projesi için proje raporu hazırlayabilme.
8   Grup çalışmasını etkili şekilde yürütebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, ders planının tanıtılması, grupların oluşturulması, grup sözleşmeleri
2 Örnek projelerinin incelenmesi, eksikliklerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi Flash - Drawing, coloring and making objects, using library, Flash ödevi 1
3 Öğretim sistemleri geliştirmek için model kullanılması ve ADDIE Öğretim tasarımı modeli.
4 Öğretim tasarımında Analiz aşamasının temel basamakları, Proje için örnek konular Flash Motion tween, shape tween, using layers, masking and guiding Flash ödevi 2
5 Kavram öğretimi, Kavram haritaları, kavramların sınıflandırılması, kavram dersinin planlanması ve örnek kavramlar
6 Öğretim tasarımında Tasarım aşamasının temel basamakları Flash symbols, interactive symbols, simple timeline scripts, Flash ödevi 3
7 Eğitimde motivasyon, ARCS motivasyon teorisi, çoklu ortam tasarımında kullanılabilecek motivasyon unsurları
8 Ara sınav
9 Flash Using Event Handlers Math, String Objects, Flash ödevi 4
10 Çoklu ortam tasarımında ekran tasarım ilkeleri ve Görüntü tasarımı
11 Çoklu ortam üretimi grup çalışması ve süreç değerlendirme 1
12 Çoklu ortam üretimi grup çalışması ve süreç değerlendirme 2
13 Çoklu ortam üretimi grup çalışması ve süreç değerlendirme 3
14 Çoklu ortam proje (rapor+ ürün) tanıtımı
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Öğretim üyesi slaytları
2. Gelişken, U. (2009). Action Script 3.0 ile Flash CS4. KodLab.
3. Perkmen, S. & Öztürk, A. (2009). Multimedia ve Görsel tasarım. Profil yayıncılık.
4. Yöyen, E.(2008). Action script 3.0. Pusula yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze, Grup çalışması, Laboratuar ödevleri (bireysel), Dönem sonu projesi (grup)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Bahar Baran
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3, Oda:308
35160 Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 10 1 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Ödev Hazırlama 6 10 60
Tasarım Projesi 6 5 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.453
ÖK.5543
ÖK.653
ÖK.7534
ÖK.845