DERS ADI

: REKLAM VE DİL

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0014 REKLAM VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EDA CAN

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu derste, reklam metinleri dil açısından incelenerek reklamlarda kullanılan öğeleri saptanacak; böylece öğrencilerin eleştirel düşünme ve değerlendirme becerileri kazanmaları ve bu becerileri kullanarak özgün bir reklam metni üretmelerini sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reklamlarda kullanılan reklam söylemine özgü öğeleri tespit edebilmesi,
2   Reklam dilinde kullanılan farklı dilsel seçimleri ve etkilerini örneklerle açıklayabilmesi,
3   Reklam metinlerinde kullanılan farklı öğeleri ayrıştırabilmesi
4   Reklam metinlerini yorumlayıp değerlendirebilmesi,
5   Reklam metni hazırlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Reklam ve reklam söylemi Reklamla ilişkili kavramlar: Reklamı veren, mesaj ve hitap edilen kesim Örnek reklamlar
2 Konuşma dili ve yazı dili arasındaki farklar Örnek reklamlar
3 Reklamlarda kullanılan sesler (1. tekil, 1. çoğul ya da 3.kişi ) ve hitap edilen kesim üzerindeki etkileri Örnek reklamlar
4 Reklamcılıkta dikkat edilmesi gereken unsurlar: Metinlerarasılık Örnek reklamlar
5 Reklamcılıkta dikkat edilmesi gereken unsurlar: kültürel farklılıklar Örnek reklamlar
6 Reklamcılığın hileleri: okuyucuları etkilemek amacıyla kullanılan dilsel yapılar Örnek reklamlar
7 Reklamlarda kullanılan belirli ses örüntüleri Örnek reklamlar
8 Ara Sınav
9 Reklam söyleminde sözcük seçimi Örnek reklamlar
10 Reklam söyleminde tümce yapısı Örnek reklamlar
11 Reklam söyleminde anlamın eyletimi (manipülasyonu): kişiselleştirme, önvarsayım ve kişileştirme Örnek reklamlar
12 Reklamlarda örtük iletişim Örnek reklamlar
13 Reklamlarda eğretileme kullanımı Örnek reklamlar
14 Çeşitli reklam örneklerinde dönem boyunca incelenen reklam söyleminde kullanılan öğeleri saptama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Armstrong, J. S. (2010). Presuasive Advertising. New York: Palgrave Mac Millain.
2. Goddard, A.(1994). The language of Advertising. NY: Routledge.
3. Keiko, T. (1994). Advertising Language : A Pragmatic Approach to Advertisements in Britain and Japan. London: Routledge.
4. Sells, P. ve Gonzales, S. (2012). The language of advertising. http://www.stanford.edu/class/linguist34/. Erişim Tarihi: 20.01.2012.
5. Özyıldırım,I. İ. (2010). Tür Çözümlemesi. Ankara: Bilgesu Yayıncılık.
6. Woods, N. (2006). The Discourse of Advertising. NY: Hodder Arnold.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Soru-Yanıt
4. Kütüphane ve internet araştırmaları
5. Örnekler ve uygulama etkinlikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 +FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 +OD * 0.30 +BUT * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Proje+ Ödevler
3. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5 Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ve ödev/proje ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ödevlerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ödev, ara sınav ve finalde kopya ve intihal girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Eda Can
Dilbilim Bölümü B Blok 4. Kat Oda No: 461/1
Telefon: 3018627
Dahili: 18627

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe Günü Öğleden Sonra

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111111111311111
ÖK.2111111111311111
ÖK.3111111111311111
ÖK.4111111111311111
ÖK.5111111111311111