DERS ADI

: DİL PSİKOLOJİSİ VE DİL BOZUKLUKLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0017 DİL PSİKOLOJİSİ VE DİL BOZUKLUKLARI SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT BURCU İLKAY KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Mütercim-Tercümanlık İÖ (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Arkeoloji (İ.Ö.)
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Dil psikolojisinin özelliklerini kavrama,Dilin biyolojik temellerini bilme,Dilin gelişim evrelerini açıklayabilme,Dil ve konuşma bozukluklarını tanımlayabilme,Dil ediniminin aşamalarını açıklayabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil psikolojisinin özelliklerini kavrama
2   Dilin biyolojik temellerini bilme
3   Dilin gelişim evrelerini açıklayabilme
4   Dil ve konuşma bozukluklarını tanımlayabilme
5   Dil ediniminin aşamalarını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil psikolojisinin özellikleri
2 Dilin biyolojik temelleri
3 Dil dizgesine ilişkin kanıtlar
4 Çocuklarda dil edinimi Sesbilgisel gelişim Biçim-sözdizimsel gelişim Anlambilimsel Gelişim Edimbilimsel Gelişim Okuma ve Yazma
5 Dil sinyalinin işlemlenmesi
6 Zihinsel Sözlükçeye erişim
7 Arasınav
8 Sözcelerin anlaşılması
9 Sözcelerin üretilmesi sözcelerin üretilmesinde gecikme nedenleri ikidillilik ve çokdillilik
10 Sözcelerin üretilmesinde kusurlar disleksi ve disgrafi
11 Sözcelerin üretilmesinde kusurlar afazi ve agrafi psikoz bunama alzheimer
12 Sözcelerin üretilmesinde kusurlar Down sendromu otizm Asperger sendromu
13 Dil ve Konuşma terapistinin rolü Terapinin sınırları
14 Genel Tekrar Final sınavına hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ahlsén, Elisabeth (2006) Introduction to Neurolinguistics. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
2. Aitchison, Jean (2011) The Articulate Mammal An Introduction to Psycholinguistics. London & New York: Routledge.
3. Ball, Martin; Perkins, Michael R.; Müller, Nicole & Howard, Sara (2008) The Handbook of Clinical Linguistics. Oxford: Blackwell Publishing.
4. Carroll, David W. (2004) Psychology of Language. Fourth ed. Belmont: Wadsworth/Thomson Learning.
5. Cowles, H. Wind (2011) Psycholinguistics. The Psych 101 Series. New York: Springer Publishing Company.
6. Cruse, Alan D. & Croft, William (2004) Cognitive Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders anlatımı
2.Sunumlar
3.Tartışma ve değerlendirmeler
4.Örnek temelli yaklaşım
5.Örneklerin tartışılması
6.Deneylerin tartışılması
7.Deney yapma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Arasınav ve finalde kopya ve intihal girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilir ve/ya fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Burcu İlkay Karaman

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10:30 - 11:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111111111311111
ÖK.2111111111311111
ÖK.3111111111311111
ÖK.4111111111311111
ÖK.5111111111311111