DERS ADI

: FRANSIZCA DİLBİLGİSİ III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 2007 FRANSIZCA DİLBİLGİSİ III ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HANİFE GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına Fransız dilinin sözdizimsel yapısı üzerine gerekli bilgileri aktarmak ve bu bilgiler ışığında farklı yapılardaki Fransızca cümleleri çözümleyebilecek becerileri ve tutumları kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransız dilinin temel sözdizimsel özelliklerini kavrayabilme
2   Fransızcanın sözdizimsel kategorilerini tanıyabilme
3   Fransızcanın sözdizimsel kategorilerinin biçimsel yapılarını kavrayabilme
4   Fransızcanın sözdizimsel yapılarının biçimsel özelliklerini kavrayabilme
5   Fransızcanın sözdizimsel yapılarının işlevsel özelliklerini kavrayabilme
6   Fransızcanın sözdizimsel yapılarını kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dilbilgisi: Biçimbilim / Sözdizimi: Tanımlar, terimler, ilişkiler
2 Sözcük gurupları: Ad, adıl, tanımlıklar, sıfat, eylem
3 Sözcük gurupları: Zarf, bağlaç, ilgeç
4 Sözdizimsel kategoriler: İsim gurubu ve öğeleri
5 Sözdizimsel kategoriler: İsim gurubu ve öğeleri (devam)
6 Sözdizimsel kategoriler: İsim gurubu ve öğeleri (devam)
7 Sözdizimsel kategoriler: İsim gurubunun işlevleri
8 Ara Sınav
9 Sözdizimsel kategoriler: Eylem gurubu ve öğeleri
10 Sözdizimsel kategoriler: Eylem gurubunun işlevi
11 Sözdizimsel kategoriler: İlgeç gurubu ve öğeleri
12 Sözdizimsel kategoriler: İlgeç gurubunun işlevleri
13 Basit cümleler üzerinde çalışmalar
14 Bileşik cümleler üzerinde çalışmalar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Nicole Le Querler, Précis de syntaxe française, Presses Universitaires de Caen, 1994.
2. Maurice Lévy, Grammaire du français, Ophrys, 2000.
3. Martin Riegel, et all., Grammaire Méthodique du Français, PUF, 2004.
4. Pierre Léon, Parth Bhatt, Structure du français moderne, CSPI, 2005
5. Joelle Gardes Tamine, La grammaire : Syntaxe, Arman Colin, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal açıklamalar ve örnekler üzerinde uygulamalar, tartışma, değerlendirme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ufuk.soglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155552
ÖK.255552
ÖK.355552
ÖK.455552
ÖK.555552
ÖK.655552