DERS ADI

: ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 3001 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYHAN ŞİREN

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Erken yaşta fransızca öğretiminde kullanılan yöntemleri, teknikleri tanıtmak ve bunların sınıfta uygulanabilmesi için gereken bilgi ve beceriyi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yetişkinlere ve çocuklara yabancı dil öğretimi süreçleri arasındaki farklılıkları inceleyebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme
2   Erken yaşta yabancı dil öğretmek için gereken bilgi ve teknikleri kavrayabilme
3   Erken yaşta yabancı dil öğretimi yöntem, teknik ve stratejilerini sınıfta etkili ve yaratıcı biçimde uygulayabilme
4   . Etkili yabancı dil öğretimi için gereken materyeli seçebilme ve hazırlayabilme, sınıfta uygulayabilme
5   Uygulama aşamasında karşılaşılan sorunların çözümünde uygun stratejiler üretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuklara fransızca öğretimi temel kavramlar
2 Çocuklar ve yetişkinler arasındaki farklar
3 İdeal yaş: ne zaman başlamalı
4 Teknikler, yöntemler
5 Sunumlar: Mevsimler, renkler, sayılar. Değerlendirme
6 Sunumlar: Hayvanlar, taşıtlar, masal kahramanları. Değerlendirme
7 Sunumlar: Aile, şekiller, şarkılar. Değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Sunumlar: Çizgi filmler, sıfatlar, İnsan vucudu. Değerlendirme
10 Sunumlar: Yeni yıl, kahvaltı, çiçekler. Değerlendirme
11 Sunumlar: Giysiler, hava durumu, haftanın günleri.Değerlendirme
12 Sunumlar: Öğünler, duygular, kırtasiye. Değerlendirme
13 Sunumlar: Hastalıklar, müzik aletleri, meslekler. Değerlendirme
14 Sunumlar: Eşyalar, Spor isimleri, sebzeler. Değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Courtillon J., Elaborer un cour de FLE, Hachette, 2003.
2. Cyr P., Les stratégies d apprentissage, CLE, 1998.
3. Destarac M.-C., Garabedian M.(dir.), Enseigner une langue étrangère à l école primaire , Reflet, no: 25, Alliance française, Crédif, Hatier, 1988.
4. Demougin F., Dumont P., Cinéma et chanson: pour enseigner le français autrement, Delagrave, CRDP midi-pyrénées, 1999.
5. Garabedian M., Weisse F., Enseignements/apprentissages précoces des langues , Le français dans le monde, numéro spécial, aout-septembre, 1991.
6. Mallef B., Enseigner le français langue étrangère à l école primaire et maternelle , Lidil, no:4, Grenoble, 1991.
7. Porcher L., Groux D., L apprentissage précoce des langues, PUF, Que sais-je , 1998.
8. Weisse F., Jouer, communiquer, apprendre, Hachette, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-yanıt, grup çalışması, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: ayhan.siren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15453
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45455
ÖK.5535