DERS ADI

: ÖZEL EĞİTİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEB 4002 ÖZEL EĞİTİM ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri betimleyebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimle ilgili temel kavramları betimleyebilecektir.
2   Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenleri betimleyebilecektir.
3   Özel gereksinimi olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir
4   Bep'in ne olduğunu açıklayabilecek, Uda ve Kda yazabilecektir.
5   Kaynaştırma eğitiminin nasıl gerçekletirilmesi gerektiğini açıklayabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenler Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikler ve temel özellikleri
3 Görme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
4 İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
5 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
6 Fiziksel yetersizliği ve süreğen hastalığı olan çocuklar ve özellikleri
7 Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
8 ARA SINAV
9 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri
10 Uyum ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve Özellikleri
11 Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
12 Üstün zekalı ve üstün yetenekli olan çocuklar ve özellikleri
13 İleri derecede yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri Özel eğitim gerektiren çocuklar için eğitim olanakları, varolan eğitim kurumları ve işleyişi
14 Özel eğitim gerektiren çocuklar için eğitim olanakları, varolan eğitim kurumları ve işleyişi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar: Ana kaynaklar: Baykoç, Dönmez,N.(2011) Özel Eğitim. Ankara Eğiten Yayın Evi.
Diken, İ. H. (2010). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Yardımcı kaynaklar: Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Cavkaytar, A. ve Diken, İ. H. (2005). Özel eğitime giriş. Ankara: Kök Yayıncılık. Eripek. S. (2008). Özel eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Ödev/Sunum

Final Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54