DERS ADI

: ALAN SEÇ II (ŞİİR ATÖLYESİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 2019 ALAN SEÇ II (ŞİİR ATÖLYESİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYHAN ŞİREN

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere dil öğretimindeki en zengin başvuru kaynaklardan biri olan şiiri tanıtmak, sevdirmek ve alanlarında en etkili biçimde kullanabilmelerini sağlayacak yöntem, teknik ve stratejileri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Şiiri, dil öğretiminde öğrenme stratejilerini geliştirmede kullanılan önemli ve zengin bir başvuru kaynağı olarak kavrayabilme
2   Dil öğretiminde şiiri en verimli ve yaratıcı biçimde kullanabilmede gerekli teknik ve stratejileri kavrayabilme
3   Yabancı dil Fransızca öğretimine ve ders konularına uygun şiirleri seçebilme ve derste etkili biçimde kullanabilme
4   Şiirin, öğrencilerin yabancı dil öğrenme stratejilerini geliştirmede (örneğin ezber yapma) önemli bir destek olabileceğini anlayabilme
5   Şiirin genel olarak öğrencinin kendi Anadili algısının gelişimine ve bu bağlamda kişisel gelşimine de katkı olabileceğini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Şiir ve dil öğretimi
2 Uygulamalı teknikler
3 Örnek metin, uygulama(renkler)
4 Örnek metin, uygulama(sıfatlar)
5 Örnek metin, uygulama(şimdiki zaman)
6 Örnek metin, uygulama(geçmiş zaman)
7 Örnek metin, uygulama(gelecek zaman)
8 Ara Sınav
9 Örnek metin, uygulama(Sayılar)
10 Örnek metin, uygulama(Söz dizimi)
11 Örnek metin: uygulama(imgeler)
12 Örnek metin: uygulama(figürler)
13 Karşılaştırmalı şiir çevirileri
14 Örnek metin: değerlendirmeler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gruca I., Littérature et FLE: bilan et perspectives, les Cahiers de l ASDİFLE, No:12, La recherche en FLE, 2001, p.44-56.
2. Larousse, 500 lettres pour tous les jours, 2004.
3. Lebre-Peytard M., Situations d oral. Documents authentiques: analyse et utilisation, CLE İnternational, 1990.
4. P. L., L enseignement des langues étrangères, Hachette Education, 2004.
5. Séoud A., Pour une didactique de la littérature, Hatier-Didier, LAL, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, çeviri, ezberleme, grup çalışması, tartışma, uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayhan.siren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.5555