DERS ADI

: GENEL KÜLTÜR SEÇ I ( AB SÜRECİ VE TÜRKİYE)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 3003 GENEL KÜLTÜR SEÇ I ( AB SÜRECİ VE TÜRKİYE) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye nin AB ye tam üyelik sürecinde Avrupada özellikle de Fransa da geliştirilen gerek media gerekse politik söylemleri çözümleyerek öneriler getirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa Birliği nin sosyal ekonomik kültürel bir birlik olarak ne olduğunu anlayabilme.
2   Avrupa Birliği ile Türkiye ilişkilerini kavrayabilme.
3   Türkiye nin geopolitik önemini kavrayabilme.
4   Türkiye nin AB tam üyelik sürecinde ortaya konulan politik söylemleri çözümleyebilme
5   Türkiye nin AB tam üyelik sürecinde yazılı ve görsel basında ortaya konulan söylemleri çözümleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 AB nedir
2 Avrupa Birliğinin cografi temelleri
3 Avrupa Birliğinin tarihsel temelleri
4 Avrupa Birliğinin kültürel temelleri
5 Avrupa Birliğinin dinsel temelleri
6 Avrupa Birlği ve Türkiye ilişkileri
7 Türkiye'nin geopoliltik durumu
8 Ara Sınav
9 AB Türkiye ilişkileri ve Fransa
10 AB Türkiye ilişkileri ve Fransız yazılı basından örnekler
11 AB Türkiye ilişkileri ve Fransız yazılı basından örnekler
12 Yazılı basın ve kanıtlama stratejileri
13 AB Türkiye ilişkileri ve politik söylem
14 Politik söylem ve kanıtlama stratejileri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. L argumentation dans le discours, AMOSY, Ruth (2006), Paris, Armand Colin.
2. Introduction à la pragmatique, Nathalie GARRIC, F. CALAS, Hachette, 2007
3. Images de soi dans le discours. La construction de l ethos. AMOSY, Ruth (dir.) (1999), Genève, Delachaux et Niestlé.
5. Dictionnaire d Analyse du Discours, CHARAUDEAU, Patrick et MAINGEUNEAU Dominique (2002),, Paris, Editions du Seuil.
6. Les sujets et leurs discours, Robert VION, PUB, 1998
7. Pragmatique d aujourd hui, Anne REBOUL, Jacques MOESCHLER, Ed. Du Seuil, 1998
8. Pragmatique du discours, Anne REBOUL, Jacques MOESCHLER, A.Colin, 1998
9. Logique et Langage, Jean-Blaise Grize, OPHRYRS, 1997
10. Les textes argumentatifs, Alain Boissinot, Collection Didactiques, Bertrand-Lacoste, 1996
11. Apprendre la langue de l argumentation, Christine Guyot-Clément, Belin, 2012
12. Argumenter en racontant, Alain Rabatel, De boeck, 2004
13. Argumentation, Christian PLANTIN, Seuil, 1996

http://www.ataturquie.asso.fr/index.php op=edito

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

doztin@yahoo.fr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15345
ÖK.25345
ÖK.35345
ÖK.45345
ÖK.55345