DERS ADI

: ALAN SEÇ V (ÖYKÜ İNCELEME VE DİL ÖĞRETİMİ )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 3028 ALAN SEÇ V (ÖYKÜ İNCELEME VE DİL ÖĞRETİMİ ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fransız dilinde yazılmış öykü çözümlemesi konusunda temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak ve bir öykünün nasıl okunacağını öğrenciye kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransızca kısa öykü ve masalları okuyup anlayabilme
2   Yazın eleştirisi alanında var olan temel yaklaşımları anlama ve bunlar arasındaki ayrımı kavrayabilme
3   Anlatıbilimin (narratologie) temel kavram ve ilkelerini kavrayabilme
4   Fransız yazınının tanınmış öykü ya da masallarından bir tanesini anlatımbilimin temel ilke ve yöntemlerine göre çözümleyip bunları sözlü ve yazılı olarak açıklayabilme
5   Anlatıların dilsel dokusundan hareketle öykü masal gibi kısa soluklu metinlerin Fransızcanın öğretilmesinde nasıl kullanılacağı üzerine öneri geliştirebilme.
6   Geliştirilen önerileri uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözceleme kuramına göre yazınsal söylemin özellikleri
2 Yazınsal söylemin bileşenleri: Anlatı, öykü (hikaye) ve anlatım biçimi
3 Anlatı türü olarak Öykü ya da masal
4 Öykü-masal çözümleme türleri
5 Masal-Öykü göstergebilimi
6 Anlatıların iletişim Şeması
7 Anlatımbilimsel yaklaşıma göre öykü çözümlemesi
8 Ara Sınav
9 Öykü-masallarda anlatıcı tipleri
10 Anlatımın (narration) zaman
11 Anlatının (récit) zamanı
12 Örnek öykü çözümlemesi
13 Öykü-masal ve Yabancı dil öğretimi
14 Geliştirilen önerilerin yabancı dil öğretiminde uygulanması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. La linguistique textuelle, Jean-Michel Adam, Armand Colin, 2008
2. Exercices de Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingueneau, Armand Colin, 2007
3.Analyser les textes de communication, Maingueneau, Armand Colin, 2005
4. Discours et enseignement du français, Jean Peytard, Sophie Moirand, Hachette, 1992
5. Yazinsal Okuma Sureçleri, Ayse Kiran Zeynel Kiran, Seckin, Ankara, 2008
6. Figures III, Genette Gérard, Éditions du Seuil, collection Poétique, Paris, 1972.
7. Le sens du récit, Marie-Pascale Huglo, Septentrion, 2007,
8. Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Nathan, Paris, 2003
9. Pragmatique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, Paris, 2005
10. Le discours littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, 2004
11. Enonciation en grammaire du texte, Michèle Perret, Nathan, Paris, 1994,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, betimleme, soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

doztin@yahoo.fr duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555555
ÖK.2554555
ÖK.344455
ÖK.455555
ÖK.544455
ÖK.655455