DERS ADI

: ALAN SEÇ VIII ( ROMAN İNCELEME VE DİL ÖĞRETİMİ )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 4047 ALAN SEÇ VIII ( ROMAN İNCELEME VE DİL ÖĞRETİMİ ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fransız dilinin ileri seviyelerinde yazılmış öykü ve roman çözümlemesi konusunda temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak ve bir roman ve öykünün nasıl okunacağını öğrenciye kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransızca romanları okuyup anlayabilme
2   Yazın eleştirisi alanında var olan temel yaklaşımları anlama ve bunlar arasındaki ayrımı kavrayabilme
3   Anlatıbilimin (narratologie) temel kavram ve ilkelerini kavrayabilme
4   Fransız yazınının belli başlı klasiklerinden ya da yeni roman akımında yazılmış romanlardan bir tanesini anlatıbilimin temel ilke ve yöntemlerine göre çözümleyip bunları sözlü ve yazılı olarak açıklayabilme
5   Anlatıların dilsel dokusundan hareketle roman, öykü gibi metinlerin Fransızcanın öğretilmesinde nasıl kullanılacağı üzerine öneri geliştirebilme.
6   Geliştirilen önerileri uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözceleme kuramına göre yazınsal söylemin özellikleri
2 Yazınsal söylemin bileşenleri :Anlatı, öykü ve anlatım biçimi
3 Anlatı türü olarak roman
4 Roman çözümleme türleri
5 Anlatıbilim (narratologie)
6 Anlatıların iletişim şeması
7 Anlatıcı türleri
8 Ara Sınav
9 Anlatısal bakış açısı
10 Anlatımın (narration) zaman
11 Anlatının (récit) zamanı
12 Anlatı ve dil , Eyleyenler şeması ve roman
13 Örnek roman çözümlemesi
14 Roman ve Yabancı dil eğitiminde kullanımı
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. La linguistique textuelle, Jean-Michel Adam, Armand Colin, 2008
2. Exercices de Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingueneau, Armand Colin, 2007
3.Analyser les textes de communication, Maingueneau, Armand Colin, 2005
4. Discours et enseignement du français, Jean Peytard, Sophie Moirand, Hachette, 1992
5. Yazinsal Okuma Sureçleri, Ayse Kiran Zeynel Kiran, Seckin, Ankara, 2008
6. Figures III, Genette Gérard, Éditions du Seuil, collection Poétique, Paris, 1972.
7. Le sens du récit, Marie-Pascale Huglo, Septentrion, 2007,
8. Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Nathan, Paris, 2003
9. Pragmatique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, Paris, 2005
10. Le discours littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, 2004
11. Enonciation en grammaire du texte, Michèle Perret, Nathan, Paris, 1994
12. L Analyse du Récit, REUTER, Yves (1997) Paris, Dunod
13.) Introduction à l Analyse du Roman, REUTER, Yves (1996) Paris: Dunod.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, sunum hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

doztin@yahoo.fr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155555355
ÖK.244445355
ÖK.355545355
ÖK.455445355
ÖK.55554535
ÖK.65554535