DERS ADI

: ALAN SEÇ IX (DENEME-ELEŞTİRİ ÇÖZÜMLEMESİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 4051 ALAN SEÇ IX (DENEME-ELEŞTİRİ ÇÖZÜMLEMESİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenciler eleştiri yöntemleri ve eleştiri kuramları hakkında bilgi kazanırlar. Deneme, özet, yorum, eleştiri ve farklı okuma türleri hakkında bilgi edinirler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştiri kavramını tanımlayabilme.
2   Yazınsal eleştiriyle ilgili bilgiler edinebilme.
3   Eleştiri türleriyle ilgili kavramları tanıyabilme.
4   Özetleme ve yorumlama kavramlarını edinebilme.
5   Deneme kavramını tanıma ve deneme yazabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eleştiri nedir
2 Metin açıklaması ve disertasyon
3 Özet ve metin çözümleme
4 Yorum
5 Farklı metin okuma yöntemleri
6 Tematik ve biyografik
7 Psikokritik ve sosyokritik
8 Ara Sınav
9 Tematik eleştiri örnekleri okuma
10 Biyografik eleştiri örnekleri okuma
11 Psikokritik eleştiri örnekleri okuma
12 Sosyokritik eleştiri örnekleri okuma
13 Yapısalcı eleştiri örnekleri okuma
14 Deneme nedir
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ADAM, Jean-Michel (1990) Le Texte Narratif, Traité d'Analyse Textuelle des Récits. Paris: Nathan-Université, ss.10, 14-15.
ADAM, Jean-Michel (2000) Linguistique Textuelle. Des Genres de Discours aux Textes. Paris: Nathan Université.
ADAM, Jean-Michel ; Françoise REVAZ (1996) L Analyse Des Récits, Paris: Editions du Seuil.
BEACCO, Jean-Claude, Mireille DAROT (1984) Analyses de discours. Lecture et expression. Paris: Hachette/Larousse.
BERGEZ, D. P. BREBIS, P.-M. DE BIASI, M. MARINI, G. VALENCY (1996) Introduction aux Méthodes Critiques Pour l Analyse Littéraire, Paris: Dunod.
BERGEZ, Daniel (1998) L Explication de Texte Littéraire, Paris: Dunod.
BERNARD, Jacqueline (1992) Méthodologie Pratique du Résumé de Texte et de la Synthèse de Documents. Paris: Hatier.
BERTRAND, Denis (2000) Précis de Sémiotique Littéraire, Paris: Nathan Université.
CHARTIER, Pierre (1996) Introduction aux Grandes Théories du Roman, Paris: Dunod

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

doztin@yahoo.fr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444