DERS ADI

: ALAN SEÇ X (DRAMA İNCELEME VE DİL ÖĞRETİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 4036 ALAN SEÇ X (DRAMA İNCELEME VE DİL ÖĞRETİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenci dramatik metinlerin işlevlerinin tanır, tiyatro metninin özelliklerini tanır, dramatik metinlerle Fransızca öğretimi ile ilgili bilgileri kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramatik metnin özelliklerini tanıyabilme.
2   Dramatik metinlerin işlevlerini kavrayabilme.
3   Dramatik metinlerle ilgili kavramları tanıyabilme.
4   Dramatik metinler yoluyla Fransızca sözcük öğretimini kavrayabilme.
5   Dramatik metinleri inceleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Metin tipleri
2 Dramatik metinler ve özellikleri
3 Yazılı ve sözlü anlatımın farklılıkları
4 Edim-eylem kavramlarının tartışılması
5 Tiyatro türleri
6 Tiyatroda mekânın işlevleri
7 Trajedi ve komedi farkı
8 Ara Sınav
9 Öğrenci uygulamaları
10 Tiyatro yoluyla sözcük öğretimi
11 Fransız tiyatrosunun genel özellikleri
12 Fransız tiyatrosunun genel özellikleri
13 Çağdaş Fransız tiyatrosundan örnekler
14 Çağdaş Fransız tiyatrosundan örnekler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

CORVIN, Michel (1991) Dictionnaire Encyclopédique du Théâtre, Paris: Bordas.
COURTES; Joseph (1995) Du Lisible au Visible, Bruxelles: De Boeck-Wesmael.
MICHAUD, Guy (1983) L'Oeuvre et ses Techniques. Paris:Librairie Nizet.
PAVIS, Patrice (1980) Dictionnaire du Théâtre, Paris: Editions Sociales.
RYNGAERT, Jean-Pierre (1991) Introduction à l'Analyse du Théâtre. Paris: Bordas.
SCHMITT, M.-P.; A. VIALA (1988) Savoir-lire, Précis de Lecture Critique. Paris: Didier, 5e édition
UBERSFELD, Anne (1982) Lire le Théâtre. Paris: Editions Sociales, 4. baskı.
UBERSFELD, Anne (1991) L'Ecole du Spectateur, Lire le Théâtre 2, Paris: Editions Sociales
UBERSFELD, Anne (1996) Lire le Théâtre 3. Paris: Editions Belin/SUP

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14444
ÖK.24444
ÖK.34444
ÖK.44444
ÖK.54444