DERS ADI

: ALAN SEÇ X ( DİLBİLİM VE DİL ÖĞRETİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 4038 ALAN SEÇ X ( DİLBİLİM VE DİL ÖĞRETİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fransız dilinde uzmanlık düzeyinde genel dilbilimin temel kavram ve ilkelerini öğrenciye kazandırarak bunların fransızca öğretiminde nasıl kullanılacağı konusunda öneriler geliştirmesini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel dilbilim temel kavram ve ilkelerini anlayabilme
2   Yapısalcı dilbilimin öne sürdüğü temel kavram ve ilkeleri anlayarak anlayabilme.
3   Yapısalcı dilbilimin öne sürdüğü dilsel olguları fransızca dilinin öğretiminde nasıl uygulanacağını inceleybilme.
4   Dilbilimin alt dalları olan biçimbilgisi, sözdizim, anlambilim ve edimbilim gibi kuramların genelde yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılcağını inceleyebilme.
5   Dilbilimin alt dalları olan biçimbilgisi, sözdizim, anlambilim ve edimbilim gibi kuramların fransız dilinin öğretiminde nasıl kullanılacağını inceleyebilme.
6   Dilbilimin konusunda öneri sürülen farklı bakış açıları arasındaki ayrımı anlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dilbilimin tarihçesi
2 Sausure öncesi dilbilim
3 Betimlemeli- yapısalcı dilbilimin temel kavram ve ilkeleri
4 Betimlemeli- yapısalcı dilbilimin temel kavram ve ilkeleri
5 Yapısal dilbilim ve fransızca öğretimi
6 İşlevsel dilbilim (çift eklemlilik) ve fransıza öğretimi
7 Ses bilgisi ve fransızca öğretimi
8 Ara sınav
9 Üretimsel dilbilgisi ve fransızca öğretimi
10 Biçimbilgisi ve fransızca öğretimi
11 Söz dizimi ve fransızca öğretimi
12 Anlambilim ve fransızca öğretimi
13 Glosématik ve fransızca öğretimi
14 Edimbilim ve fransızca öğretimi
15 Göstergebilim ve fransızca öğretimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. La linguistique textuelle, Jean-Michel Adam, Armand Colin, 2008
2. Exercices de Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingueneau, Armand Colin, 2007
3. Analyser les textes de communication, Maingueneau, Armand Colin, 2005
4. Discours et enseignement du français, Jean Peytard, Sophie Moirand, Hachette, 1992
5. Pragmatique pour le texte littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, Paris, 2005
6. Le discours littéraire, Dominique Maingeuneau, Armand Colin, 2004
7. Enonciation en grammaire du texte, Michèle Perret, Nathan, Paris, 1994
8. 100 fiches pour comprendre la linguistique, SIOUFFI G., RAEMDONCK, D.VAN, Bréal, 2009.
9. Les textes littéraires en classe de langue, ALBERT, M.-C. et M. SOUCHON. Paris, Hachette, coll. Références, 2000
10. Principes de linguistique appliquée / structure-fonction-transformation, ARCAINI, Enrico. (Trad. Elise Pedri et Claude Darmouni), Paris, Payot, 1972

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, betimleme, soru-yanıt, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

doztin@yahoo.fr duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.44444545
ÖK.54444555
ÖK.64444555