DERS ADI

: GENEL KÜLTÜR SEÇ II (ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ II )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 4024 GENEL KÜLTÜR SEÇ II (ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ II ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYHAN ŞİREN

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri eleştirinin ne olduğu hakkında bilgi edinmelerini sağlamak, yazınsal ve diğer metin türlerini eleştirmede kullanılan yöntemler hakkında bilgiler edinmelerini sağlamaktır. Öğrenciler kuralcı eleştiri, olgusal eleştiri, toplumbilimsel eleştiri, ruhbilimsel eleştiri gibi konularda bilgilenirler. Bu türlerin özelliklerini öğrenirler ve bu türlere göre eleştirinin nasıl yapılacağı konusunda bilgi edinirler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştiri hakkında yeterli bilgi edinme
2   Eleştiri çeşitleri hakkında bilgi edinme
3   Olgusal eleştiri hakkında bilgiler edinme
4   İç eleştiri hakkında (yazınbilim, izlekçilik, göstergeçözümleyim, yazınsal göstergebilim) bilgiler edinme
5   Farklı metinleri öğrenilen eleştiri türlerine göre okuyabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazınbilim nedir
2 Yazınbilim ve eleştiri
3 İzlekçilik
4 İzlekçilik
5 Julia Kristeva ve Göstergeçözümleyim
6 Julia Kristeva ve Göstergeçözümleyim
7 Algirdas-Julien Greimas ve yazınsal göstergebilim
8 Ara Sınav
9 Algirdas-Julien Greimas ve yazınsal göstergebilim
10 Algirdas-Julien Greimas ve yazınsal göstergebilim
11 Göstergebilimsel okumalar
12 Eleştiri ve yaratım
13 Eleştiri ve felsefe
14 Eleştiri ve felsefe
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

GÜNAY, V. Doğan (2007) Metin Bilgisi, 3. Baskı, İstanbul: Multilingual Yayınları.
AKTULUM, Kubilay (1999) Metinlerarası ilişkiler, Ankara: Öteki Yayınevi.
BARTHES, Roland (1988) Anlatıların yapısal çözümlemesine giriş, Çev. Mehmet Rifat, Sema Rifat, İstanbul: Gerçek Yayınları.
BLANCHOT, Maurice (1993) Yazınsal uzam, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
CARLONI, J. C.; Filloux, J. C. (1984). Eleştiri kuramları, Çev. Tahsin Yücel, Ankara: Kuzey yayınları.
CEBECİ, Oğuz (2004) Psikanalitik Edebiyat Kuramı, İstanbul. İthaki Yayınları.
EAGLETON, Terry (1998) Eleştirinin Görevi, Çeviren: İsmail Serin, Ankara: Ark, Bilim ve Sanat Yayınları.
ECO, Umberto (1992) Açık yapıt, Çev. Yakup Şahan, İstanbul: Kabalcı Yayınları.
ECO, Umberto (1996) Anlatı ormanlarında altı gezinti, Çeviren: Kemal Atakay, İstanbul: Can Yayınları.
EICHENBAUM, Boris (1994) Edebiyat kuramı, Çeviren: Sedat Umran, Ankara: Yaba Yayınları.
GÖKTÜRK, Akşit (1988) Okuma uğraşı, 3. Baskı, İstanbul: İnkılap Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayhan.siren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544