DERS ADI

: AMERİKAN GOTİK GELENEĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2010 AMERİKAN GOTİK GELENEĞİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Gotik edebiyatın temel unsurları esas alınarak Amerikan gotik edebiyatını oluşturan başlıca metinleri Avrupa gotik geleneğiyle karşılaştırmalı olarak incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gotik edebiyat tarihini, gotik romanın Avrupa'da ortaya çıkışını hazırlayan sosyal ve kültürel sebepleriyle birlikte ele alabilme
2   Gotik romanın ilk örneklerini, modern gotik metinlerin çözümlenmesinde ve gotik tarzın geçirdiği evrimi anlamada bir "edebi şablon" olarak kullanabilme
3   Geçmişten günümüze gotik roman ve kısa öyküleri biçimlendiren ortak geleneksel anlatım modellerinin kuramsal çatısını tanımlayabilme
4   Fantastik roman, bilim kurgu, gerilim romanı gibi gotik romanla akraba olan diğer edebi türler ve gotik roman arasında benzerlik ve farklılık bağlantıları kurabilme
5   Amerikan gotik roman ve öykücülüğünde önemli yazarlar ve yapıtları hakkında fikir yürütebilme.
6   Avrupa ve Amerikan gotik edebiyat gelenekleri arasındaki ayrılıkları, altta yatan toplumsal ve bölgesel farklara göre değerlendirebilme.
7   Gotik tarzın mimarlık, güzel sanatlar, müzik, popüler kültür gibi edebiyat dışı alanlardaki farklı izdüşümlerini yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım Romanticism and English gothic and Puritan pre-history.Cotton Mather, writings on The Salem Witch Trial; Abraham Panther, `A Surprising account Edebiyatta Gotik
2 American Gothic ¬ Charles Brockden Brown, Wieland:or, The Transformation: An American Tale(1798) Sınıf içi tartışma
3 American Gothic ¬ Charles Brockden Brown, Wieland:or, The Transformation: An American Tale(1798) Sınıf içi tartışma
4 Dark Romanticism ¬¬ Washington Irving, `The Legend of Sleepy Hollow (1819-20) Sınıf içi tartışma
5 Dark Romanticism Nathaniel Hawthorne, `The May-Pole of Merry Mount (1837) Sınıf içi tartışma
6 Psychological Gothic Sigmund Freud, `The Uncanny (1919); Edgar Allen Poe, `The Fall of the House of Usher (1839) Sınıf içi tartışma
7 Gothic Capital Edgar Allen Poe, `The Man of the Crowd (1840) Sınıf içi tartışma
8 Gothic Capital Herman Melville, `Bartleby, the Scrivener (1853) Sınıf içi tartışma
9 Gothic Capital Henry James, `The Jolly Corner (1908) Sınıf içi tartışma
10 Twentieth-Century Gothic H.P. Lovecraft, `The Call of Cthulu (1928) Sınıf içi tartışma
11 Twentieth-Century Gothic Charles Laughton, The Night of the Hunter(1955) Sınıf içi tartışma
12 Metallica, Master of Puppets(1986); Slayer, South of Heaven (1988) Sınıf içi tartışma
13 Twentieth-Century Gothic Shirley Jackson, `The Lottery (1948) Sınıf içi tartışma
14 Tim Burton, Edward Scissorhands (1990) Sınıf içi tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders materyalleri dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

richard.parker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14553
ÖK.255554
ÖK.3433555
ÖK.43444
ÖK.555444
ÖK.644355533
ÖK.755424