DERS ADI

: TEKNİK İNGİLİZCE I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAT 1011 TEKNİK İNGİLİZCE I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HALİL ORUÇ

Dersi Alan Birimler

Matematik (İ.Ö)
Matematik

Dersin Amacı

Bu ders Matematikte İngilizce kullanmak için temel bilgileri geliştirmeyi amaçlar. Ayrıca, güzel matematik yapmak ve yazmak için bir düşünme biçimi ortaya koyar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik terimlerini tanımlayabilmek
2   İspat metotlarını tarif edebilmek
3   Matematiksel ifadeleri sınıflandırabilmek
4   Bir matematiksel ifadeyi çeşitli yollarla yazabilmek
5   Tümevarımı uygulayabilmek
6   Önemli eşitsizlikleri kullanabilmek
7   Konveks fonksiyonu geometrik olarak tanımlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği, Eratosthenes in dünyanın çevresini hesaplaması, Pisagor Teoremi `nin çeşitli ispatları ve Pisagor üçlüleri Ders notları
2 Teorem, öncü teorem, sonuç, küçük sonuç, sanı nedir Bazı meşhur örnekleri ve bazı matematik terimlerinin tanımları Ch3. in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
3 Yunan alfabesi, semboller ve notasyonlar, iyi ve kötü matematik yazım biçimine örnekler, ispatlarda başlangıç ve bitiş cümleleri nasıl ifade edilir Bağlaçlar ve cümlecikler, gerektirmeler, açıklamalar ve değiştirmeler Ch3,5 in Handbook of Writing for Mathematical Sciences
4 Matematik nasıl yazılır Bazı kurallar ve örnekler: Pisagor Teoremi, Kosinüs ve Sinüs Teoremi, kuvadratik formül Ch3-4 in How to Think Like a Mathematician
5 Ch3-4 in How to Think Like a Mathematician Ch6-7 in How to Think Like a Mathematician
6 Gerektirmelerle ilgili ince noktalar, gerektirmenin karşıtı ve tersi, karşıt tersi, evrensel ve varlıksal nitelemeler, bir önermenin değili Ch8-10 in How to Think Like a Mathematician
7 Ters örnek nedir Tanım, teorem ve ispatları okurken üzerinde durulması gerekenler Ch12, 14,15,16 in How to Think Like a Mathematician
8 İspat stratejisi, ispata nasıl başlanır nasıl sonlandırılır, bazı yaygın hatalar ve düz ispat Ch17-21 in How to Think Like a Mathematician
9 Ara sınav
10 İspat teknikleri; durumlara ayırma, çelişkiden ispat, karşıt-tersten ispat Ch22,23 in How to Think Like a Mathematician
11 İyi sıralanma ilkesi, tümevarım, Binom Teoremi, satranç tahtasını kaplama, Harmonik sayılar eşitsizlikleri Ch24 in How to Think Like a Mathematician, ders notları
12 Tümevarımda ileri örnekler, aritmetiğin temel teoremi ve Mısır kesirleri, Cauchy Schwartz eşitsizliği, aritmetik geometrik ortalama eşitsizliği Ch25 in How to Think Like a Mathematician, Ch4. Joseph Rotman, Journey into Mathematics
13 Karmaşık sayılar, de Moivre formülü, kutupsal ayrışım ve birim kökler, Ch4. Joseph Rotman, Journey into Mathematics
14 Konveks fonksiyonun geometrik tanımı ve eğimlerin artışı, Jensens eşitsizliği ve ağırlıklı aritmetik geometrik ortalama Ders notları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Kevin Houston, How to Think Like a Mathematician, A Companion to Undergraduate Mathematics, Cambridge University Press 2009.
Yardımcı kaynaklar:
1. Joseph Rotman, Journey into Mathematics, An Introduction to Proofs, Dover edition reprint 2007
2. Nicholas J. Higham, Handbook of Writing for Mathematical Sciences, SIAM 1997.
Referanslar:
David Darling, The Universal Book of Mathematics From Abracadabra to Zeno s Paradoxes, John Wiley & Sons, 2004.
Diğer ders materyalleri: Notlar dağıtılacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 FN Final
4 BNS BNS VZ1 * 0.30 + VZ2 * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.30 + VZ2 * 0.30 + BUT * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

5 quiz = Vize2

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.oruc@deu.edu.tr Tel: (232) 30 18577

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Preparation for quiz etc. 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavı 1 2,5 3
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 5 0,5 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.35
ÖK.435
ÖK.53543
ÖK.64453
ÖK.7433