DERS ADI

: TEKNİK İNGİLİZCE II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAT 1012 TEKNİK İNGİLİZCE II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HALİL ORUÇ

Dersi Alan Birimler

Matematik (İ.Ö)
Matematik

Dersin Amacı

Bu ders, kolaylaştırılmış sayılar teorisini, matematik tarihini, matematik terimlerini tanımlamayı ve matematik ile ilgili okuma parçalarını kullanarak matematiksel düşünmeyi ve iyi matematik yazabilmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sayılar teorisi ile ilgili matematikçileri ve çalışmalarını tanıyabilmek
2   Matematiksel terimleri tanımlayabilmek
3   En büyük ortak bölen ve Öklid algoritmasını kavrayabilmek
4   Doğrusal kongruans denklemleri çözebilmek
5   Kongruans denklemlerini Küçük fermat Teoremi ve Euler Fi fonksiyonu kullanarak çözebilmek
6   Matematiğin tarihsel gelişimini yazabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pisagor üçlülerinin kurulması, bazı matematik terimlerinin tanımları, ve geometrinin tarihi Ch.1-3. A Friendly Introduction to Number Theory, Encyclopedia of Mathematics p.226
2 Bölünebilme ve En büyük ortak bölen, Günün Matematikçisi Ch. 5. A Friendly Introduction to Number Theory
3 Lineer denklemeler, bazı matematik terimlerinin tanımları, denklemlerinin tarihi Ch.6. A Friendly Introduction to Number Theory, Encyclopedia of Mathematics p.9
4 Çarpanlara ayırma, Aritmetiğin temel Teoremi, Günün Matematikçisi Ch7. A Friendly Introduction to Number Theory
5 Modüler aritmetik, kuvvet alma ve Fermat ın Küçük Teoremi, bazı matematik terimlerinin tanımları, fonksiyonların tarihi Ch.8-9 A Friendly Introduction to Number Theory, Encyclopedia of Mathematics p.208
6 Modüler aritmetik, kuvvet alma, Euler Formülü, Günün Matematikçisi Ch.10 A Friendly Introduction to Number Theory
7 Euler Formülü ve Çin kalan teoremi Ch.11 A Friendly Introduction to Number Theory
8 Bazı matematik terimlerinin tanımları ve matematik kronolojisi Encyclopedia of Mathematics p. 539
9 Ara sınav
10 Asal sayılar, asalları saymak, Mersenne asalları, mükemmel sayılar, Günün Matematikçisi Ch12-15 A Friendly Introduction to Number Theory
11 Kuvvetlerin m modülü, peş peşe kare alma, bazı matematik terimlerinin tanımları, Arap matematik tarihi Ch. 16 A Friendly Introduction to Number Theory, Encyclopedia of Mathematics p.17
12 K kök modül m, Günün Matematikçisi Ch. 17 A Friendly Introduction to Number Theory
13 Kuvvet, kök alma ve kırılamayan şifreler Ch. 18 A Friendly Introduction to Number Theory, Encyclopedia of Mathematics p.414
14 Bazı matematik terimlerinin tanımları ve matematik kronolojisi Encyclopedia of Mathematics p. 539, 414

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Joseph Silverman, A Friendly Introduction to Number Theory Third Edition - ISBN: 0-13-186137-9, Pearson Prentice Hall 2006..
Yardımcı kaynaklar:
1. James Tanton, Encyclopedia of Mathematics, ISBN 0-8160-5124-0, Facts on Science Library NY 2005.
2. The history of Mathematics archive,
http://www-history.mcs.st-and.ac.uk/index.html
Referanslar:
David Darling, The Universal Book of MathematicsFrom Abracadabra to Zeno s Paradoxes, John Wiley & Sons, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 FN Final
4 BNS BNS VZ1 * 0.30 + VZ2 * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.30 + VZ2 * 0.30 + BUT * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

5 quiz = 1 vize

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-mail: halil.oruc@deu.edu.tr Tel: (232) 30 18577

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 5 1,5 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavı 1 2,5 3
Vize Sınavı 1 2,5 3
Diğer Kısa Sınav 5 0,5 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.145
ÖK.243353
ÖK.334433433
ÖK.4344334433
ÖK.534433453
ÖK.6435