DERS ADI

: İŞ SÜREÇLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İST 3165 İŞ SÜREÇLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İstatistik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SENEM VAHAPLAR

Dersi Alan Birimler

İstatistik
İstatistik (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin, süreç yönetiminin ve iş süreçlerinin iyileştirilmesinin modern iş hayatındaki önemini kavramalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin; sürecin mevcut halini haritalamak, süreçlerin performansını ölçmek, uygun istatistiksel araçları kullanarak süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak, süreçlerin nitelik seviyelerini belirlemek gibi konularda bilgi sahibi olması hedeflenmektedir.




Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş süreçlerinin iyileştirilmesi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2   İş süreçlerinin iyileştirmenin 5 aşamasını listeleyebilme
3   Süreç karakteristiklerini örneklerle açıklayabilme
4   Süreçlerin haritasını çizebilme
5   Süreçlerin nitelik seviyesini belirleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İş süreçlerinin iyileştirilmesi ile ilgili temel kavramlar
2 İş süreçlerinin iyileştirmenin 5 aşaması
3 İş süreçlerini iyileştirmek için hazırlık aşaması
4 İş süreçlerinin iyileştirmek için atanan kişiler, ekipler ve görevleri
5 Etkinlik, etkililik ve uyumluluk ölçümleri
6 Süreç haritalama ve akış diyagramları
7 IDEF0 süreç haritalama yöntemi
8 Arasınav
9 Ödev sunumları
10 Süreç karakteristiklerinin anlaşılması ve incelenmesi
11 Süreçlerin sadeleştirilmesi
12 Ölçümler ve geribildirim
13 Süreçlerin nitelik seviyesinin belirlenmesi
14 Harrington nitelendirme kriterleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
B. Andersen, Business Process Improvement Toolbox, Second Edition, ASQ Quality Press, 2007.
Yardımcı kaynaklar:
H. J. Harrington, Business Process Improvement, The Breakthrough Strategy for Total Quality, Productivity and Competitiveness, McGraw-Hill, 1991

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum ve ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.15 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.40 + OD * 0.15 + BUT * 0.45

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav ve ödevlerin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-posta: senem.sahan@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 86 03

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ara Sınava Hazırlık 1 24 24
Yarıyıl Sonu Sınavına Hazırlık 1 30 30
Grup Ödevi Hazırlama 1 2 2
Bireysel Ödev Hazırlama 2 2 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145555
ÖK.245555
ÖK.345355
ÖK.45555555
ÖK.555554555