DERS ADI

: MUKAYESELİ KUTSAL METİNLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 3087 MUKAYESELİ KUTSAL METİNLER SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat

Dersin Amacı

Aynı gelenek içerisinde yer alan Yahudi, Hıristiyan ve İslam a ait kutsal metinlerdeki ortak anlatımlar ve yorum farklılıklarına dikkat çekmek ve böylece öğrencinin polemik konularını söz konusu dinlerin kutsal metinlerinden öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudi kutsal metinlerini ve temel konularını öğrenir
2   Hıristiyan kutsal metinlerini ve konularını öğrenir
3   Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam a ait metinlerdeki benzer ve farklı anlatımları kavrar
4   İbrahimî dinler ailesine mensup dinler arasındaki yorum farklılıklarını öğrenir
5   Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinleri arasındaki tartışmalı konuları hakkında bizzat birinci el kaynaklardan bilgi sahibi olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kutsal Metin Nedir Dindeki Yeri ve Önemi
2 Başlıca Kutsal Metinler: Tevrat, İncil, Kur an, Avesta, Veda vb.
3 Yahudi Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu
4 Hıristiyan Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu
5 Hz. Adem ve İlk Günah
6 Hz. Nuh ve Tufan Olayı
7 Hz İbrahim ve Göçleri
8 Ara Sınav
9 Hz. Yusuf ve Mısıra Gidiş
10 Hz. Musa ve Mısırdan Çıkış
11 Hz. Davud ve Hz. Süleyman: Peygamber mi Kral mı
12 Ezra/Üzeyir
13 Hz. Meryem ve Bakire Doğum
14 Hz. İsa ve Doğumu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Tevrat
2- İncil
3- Kur an-ı Kerim
4- Günay Tümer- Abdurrahman Küçük-M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yay., Ankara, 2009, ss.511-583
5- Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Kardelen Yay., Isparta 1999
6- Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul, 2001
7- TDV İslam Ansiklopedisi; Adem, Nuh, İbrahim, Musa, Meryem, İsa Md.
8- Richard Elliott Friedman, Kitab-ı Mukaddesi Kim Yazdı, (Çev. Mukammet Tarakçı), Kabalcı, İstanbul, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12511
ÖK.2352
ÖK.33521
ÖK.42511
ÖK.52512