DERS ADI

: MODERN MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EED 4007 MODERN MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ SEÇMELİ 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Elektrik-Elektronik Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR VALERIY YAKHNO

Dersi Alan Birimler

Elektrik-Elektronik Mühendisliği

Dersin Amacı

Gerçek olay ve süreçlerin matematiksel modellemesinde temel ve ana metotları öğretebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel modellemenin temel kavramlarını kullanabilmek ve ve ifade edebilmek.
2   Farklı ortam ve materyallerdeki akustik, elektromanyetik ve elastik dalgaların matematiksel modellerini analiz edebilmek ve kullanabilmek.
3   Dalga, akustik ve Maxwell denklemleri için başlangıç değer ve başlangıç sınır değer problemlerini kurabilmek.
4   Kısmi diferansiyel denklemler ve Maxwell sisteminin başlangıç değer ve başlangıç sınır değer problemlerini çözmek için değişik metotlar uygulayabilmek.
5   Farklı materyallerdeki akustik, elastik ve elektromanyetik dalgaları simüle edebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Materyallerdeki ve ortamlardaki akustik, elastik ve elektromanyetik dalga oluşumlarının matematiksel modelleri: Anizotropik kristal ve dielektriklerdeki, jeolojik ortam ve biyolojik konulardaki elektromanyetik dalgalar.
2 Magnetoelektrik bianizotropik, magnetoelastik ve piezoelektrik materyallerdeki Maxwell denklemleri. Kompozit anizotropik materyallerdeki Maxwell denklemleri, sınır koşulları, eşleme koşulları.
3 Problem metinleri: Dalga ve Maxwell denklemleri için başlangıç değer ve başlangıç sınır değer problemleri.
4 Maxwell denklemleri başlangıç değer problemi için karakteristikler metodu.
5 1. Vize
6 Maxwell denklemleri başlangıç değer problemlerini çeşitli skalar kısmi diferansiyel denklemler başlangıç değer problemlerine indirgeme.
7 Dalga denklemi başlangıç değer ve başlangıç sınır değer problemlerini çözmek için Fourier dönüşümü ve Fourier serileri metodu.
8 Süper iletken koşullu Maxwell denklemlerinin başlangıç sınır değer problemlerinin çözümü için Fourier serileri metodu.
9 Adi diferansiyel denklemler için Green fonksiyonları metodu.
10 Dalga denklemleri için Green fonksiyonları. Green fonksiyon metoduyla başlangıç değer problemi çözümü.
11 2. Vize
12 Maxwell denklemleri için Green fonksiyonları.
13 Kısmi diferansiyel denklemler için sonlu elemanlar ve sonlu farklar metotları.
14 Kısmi diferansiyel denklem problemlerinde sınır elemanları metodu.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erwin Kreyszig, Advanced Engineering Mathematics, 8th Ed., John Wiley & Sons Inc., 2001

Eom H.J., Electromagnetic Wave Theory for Boundary-Value Problems, Springer, Berlin, 2004

Yee K.S., Numerical solution of initial boundary value problems involving Maxwell's equations in isotropic media, IEEE Transactions on Antennas and Propagation, AP-14, vol.3, 302-307, 1966

Yakhno V.G., Deriving the Time-Dependent Dyadic Green's Functions in Conductive Anisotropic Media, International Journal of Engineering Science, vol. 48, 332-342, 2010.

Referanslar:

Prof. Dr. Valery Yakhno'nun ders notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Ödevler
Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 PR Proje
4 FN Final
5 BNS BNS VZ1 * 0.125 + VZ2 * 0.125 + PR * 0.25 + FN * 0.80

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Projeler
Sınavlar

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

valery.yakhno@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirlenecek.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 14 4 56
Haftalık ders öncesi/sonrası derse hazırlık 14 4 56
Ara sınava hazırlık 2 2 4
Final sınavına hazırlık 1 2 2
Ödev hazırlama 4 4 16
Proje hazırlama 4 3 12
Final 1 2 2
Ara Sınav 2 2 4
Projeler 4 1 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15534
ÖK.25534
ÖK.35534
ÖK.45534
ÖK.55534