Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Endüstri Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
YRD.DOÇENT BURCU FELEKOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Endüstri Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı ogrencilere urun ve is gelistirmenin teorisi ve pratigi ile ilgili pazar fizibilitesi (ihtiyaclar neler, musteriler urunu istiyor mu ), teknik fizibilite (muhendislik tasarimi, prototip uretimi, ve ana uretim nasil yapilacak), ve finansal fizibiliteyi (ne kadar harcama gerekli, ne kadar kazanc saglanacak ) kapsayan saglam bir temel olusturmaktir. Ayrica ders, ogrencilerin teknolojinin pazara hangi yollarla getirildigini anlamalarini saglamayi amaclamaktadir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Temel ogretme metotlari ders anlatimi, seminerler ve ornek olay tartismalari olacaktir. Ogrencilerden derse ve kucuk gruplar halinde ornek olay tartismalarina katilimlari beklenmektedir. Ek olarak, uygun oldugu hallerde, desler bilgisayar laboratuar çalışmaları ve urun ve is gelistirme surecinin pratikte nasil gerceklestigini anlatacak misafir konusmacilar ile desteklenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Derse katılım, uygulama notuyla değerlendirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd. Doç. Dr. Burcu Felekoglu |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|