DERS ADI

: MANTIK TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CME 2003 MANTIK TASARIMI ZORUNLU 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ŞERİFE YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı temel sayısal elektronik konularını ve sayısal mantık devreleri ile ilgili problemleri çözebilmesi için sayısal mantıkta kullanılan analitik teknikleri vermektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çeşitli sayı sistemlerindeki aritmetiği uygulayabilme
2   Boole Cebrinin, Mantık devre tasarımlarının sadeleştirilmesi amacıyla kullanabilme
3   Karnaugh haritalarını, Mantık devre tasarımlarının sadeleştirilmesi için kullanabilme
4   Bileşimli mantık devrelerini tasarlayabilme
5   En sade haliyle sonlu durum makinalarını tasarlayabilme
6   Senkron ardışıl sayaçları tasarlayabilme
7   Çoklayıcıları, kodlayıcıları basit mandalları ve iki durumluları kullanarak mantık devreleri tasarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sayısal ve analok nicelikleri, ikili sayı, mantık seviyesi, dalga şekilleri, temel mantık işlemleri ve fonksiyonları
2 Sayı sistemleri, İşlemler, kodlar ve çevrimler
3 Mantık kapıları, Boole Cebri ve mantıksal sadeleştirmeler
4 Bileşimli mantık uygulamaları, VE ve VEYA kapılarının evrensel özelliği, darbe dalga şekilleri ile işlem
5 Bileşimli Mantık Fonksiyonları: Basit toplayıcılar, parallel ikili toplayıcılar, karşılaştırıcılar, kod çözücüler, kodlayıcılar, kod dönüştürücüler.
6 Çoklayıcılar, çoklama çözücüleri, eşlik biti üreteçleri/denetleyicileri
7 Genel Tekrar, Soru Çözümü ve arasınav
8 Mandallar, İki durumlular ve iki durumluların işlem özellikleri
9 İki durumluların uygulamaları,senkron ve asenkron sayaç işlemleri, yukarı/aşağı senkron sayaçlar
10 Senkron sayaç tasarımı, kaskat sayaçlar, sayaç çözümlemeleri ve uygulamaları
11 Kaymalı yazmaçlar ve uygulamaları
12 Algoritmik Durum Makinaları: ADM çizelgeleri, durum atamaları, ADM tabloları
13 Senkron Ardışıl Ağlar
14 Analok ve sayısal dünyaları arasındaki uyumlandırma, sayısaldan analoğa, analoktan sayısala çevrim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kitapları:
Digital Fundamentals,Thomas L. FLOYD, Pearson Education,0-13-]97255-3,New Jersey,2006
Digital Fundamentals with VHDL,Thomas L. FLOYD, Prentice Hall,0-13-099527-4,New Jersey,2003

Yardımcı Kitaplar:
Digital Principles and Design , Donald D. Givone, McGraw-Hill,0-07-119521-1, New York, 2003
Introduction to Logic Design, Alan B. Marcovitz, McGraw,Hill,0-07-111162-X, New York, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, Uygulama, Ödev, Laboratuvar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.25 + PR * 0.25 +FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 + PR * 0.25 +BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4 ve ÖÇ5 proje, ödev, laboratuvar çalışmaları , vize, ve final sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Şerife SUNGUN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Tınaztepe Kampüsü
Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.152332
ÖK.25342332
ÖK.35453332
ÖK.435353323
ÖK.55553433
ÖK.6354243433
ÖK.73552323