Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HÜLYA KOÇ |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders tasarım öğe ve ilkelerinin, bunları kullanım becerisinin, soyut düşünme yeteneğinin ve nesneleri anlamlandıran bütün-parça ilişkisinin farkındalığının öğrenciye kazandırılmasını amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda stüdyoda verilen uygulamalar nokta, çizgi, düzlem, doku, renk, hacim gibi sistem dili kavramlarına odaklanmaktadır. Bu ders sonunda öğrencilerden uyum, kontrast, denge, simetri, asimetri, tekrar, egemenlik, koram gibi düzen ilkelerini kavramaları beklenmektedir. Ayrıca teknik bilgi ve donanımın yaratıcılığa açık sunuş teknikleri ile geliştirilebilmesine olanak tanıyacak altyapının oluşturulması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar, okumalar ve görsel materyaller çerçevesinde kurgulanan sınıf uygulamaları ve ev ödevleri ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Bu ders yarıyıl içi notu ile değerlendirilir, final sınavı yapılmaz. |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama, Açıklama, Örnekleme Ara Jüri ve Ödev Değerlendirmeleri ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders teorik çerçeveye ilişkin konferans sunumlar ve sınıf uygulamaları biçiminde sürdürülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hulya.koc@deu.edu.tr, erdal.diktas@deu.edu.tr, mercan.efe@deu.edu.tr, burcu.silaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 9.30-10.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|