DERS ADI

: GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2028 GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM KÜÇÜKGÜÇLÜ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Geriatri hemşireliği dersi, öğrencilerin geriatri hemşireliğinin önemini rol ve sorumluluklarını kavrayarak sağlık hizmetlerinin verildiği her alanda geriatri hemşireliği hizmetlerini verebilecek bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal değişimler ve yaşlanan toplumun ortaya çıkardığı gereksinimleri anlayabilme
2   Geriatri hemşireliği ile ilgili kavramları tanımlaması.
3   Yaşlı bireyin sağlığını etkileyen biyo-psiko-sosyal değişiklikleri açıklama
4   Kapsamlı bir geriatrik değerlendirme yapabilme
5   Yaşlı birey için sağlığı koruyucu ve geliştirici yaklaşımları bilme
6   Yaşlı bireyin sağlık eğitimi gereksinimlerini birey, aile ve toplum gereksinimleri doğrultusunda saptayabilme
7   Yaşlı bireyin bakımını planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye de ve dünyada yaşlı nüfus özellikleri
2 Toplumsal değişimler ve değişen toplumda yaşlının yeri
3 Geriatri hemşireliği: ilişkili kavramlar ve evrensel sorumlulukları
4 Yaşlı bireyin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik güncel yaklaşımlar ve hemşirenin yaşlı toplumun sağlığının korunması ve sürdürülmesindeki rolleri
5 Yaşlı bireylerin çok boyutlu (biyo-psiko-sosyal) değerlendirilmesi
6 Yaşlılıkta sistemlerde ortaya çıkan değişiklikleri anlama
7 1. Ara sınav
8 Yaşlı bireyin toplumdaki rolü
9 Yaşlı bireyin sağlık eğitimi gereksinimlerini birey, aile ve toplum gereksinimleri doğrultusunda saptayabilme
10 Yaşlı bireyin bakım ilkelerini bilme
11 Yaşlı bireyler için bakım seçenekleri
12 Yaşlı bireyin evde bakımı
13 Yaşlı bireyde ilaç kullanımı ilkeleri
14 2. ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Leuckenotte AG. Gerontologic Nursing. 2nd edition, Mosby, 2000
2. Phipps WJ, Sands JK, Marek JF, Medical Surgical Nursing Concept and Clinical Practice, Mosby Year Book, Philidelphia, 1999.
3. Lacroix A. Therapeutic Education of Patients. 2nd edition, Mosby, 2003.
4. Özçelik E. Tip 1 Diabetes Mellitus Adolesanlara Verilen Eğitimin Metabolik kontrolleri ve Özbakım Üzerine Etkisi, 2001.
5. Küçükgüçlü Ö., Bakımverenlerin Yükü Envanterinin Türk Toplumu İçin Geçerlilik ve Güvenirliğinin İncelenmesi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
6. Fadıloğlu Ç, Argon G, Esen A, Karadakovan A, Akyol AD, Kronik Hastalıklarda Bakım II, II Ege Dahili Tıp Günleri, İzmir, 2003.
7. Birol L, Akdemir N, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, 1. Baskı, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul, 2003
8. Yılmaz C, Fadıloğlu Ç, Çetinkalp Ş, Diyabet Hemşiresi El Kitabı, İzmir, 2002
9. www.calgaryhealthregion.ca/cdm. Chronic Disease Management

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, beyin fırtınası, ödev hazırlama, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bu konuda bir açıklama yoktur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Özlem KÜÇÜKGÜÇLÜ e-mail: ozlem.kguclu@deu.edu.tr Tel: 412 6966

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu alınarak görüşülebilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555
ÖK.255555555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.55555555555555
ÖK.655555555555
ÖK.755555555555