DERS ADI

: YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4039 YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT HATİCE MERT

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin, kanıta dayalı kaynaklar, standartlar ve güncel rehberler doğrultusunda, yoğun bakım hemşireliğinin rol ve sorumlulukları, akut ve kritik hastaların bakımı ile ilgili bilgi kazanmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yoğun bakım hemşiresinin profesyonel rolünü ve önemini tanımlayabilmesi
2   Yoğun bakımda akut ve kritik hastanın bakım ilkelerini sıralayabilmesi
3   Yoğun bakım gerektiren akut ve kritik sağlık sorunlarının fizyopatolojisini açıklayabilmesi
4   Yoğun bakım gereksinimi olan akut ve kritik hastanın verilerini analiz edebilmesi
5   Yoğun bakım ünitesinde hasta güvenliğinin önemini tartışabilmesi
6   Yoğun bakım ortamında yasal ve etik konuların önemini açıklayabilmesi
7   Yoğun bakım hemşireliğinde yeni bilgiye ulaşabilme ve bireysel gelişimini sürdürebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 EKG / Sinüs ritmi
2 Pacemaker / kardioversiyon/ defibrilasyon
3 Toraks travmaları
4 DVT, Emboli
5 Kalp yetmezliği ve Hemşirelik Yaklaşımları
6 KOAH ve Hemşirelik Yaklaşımları
7 I. ARA SINAV
8 Aort Anevrizmaları ve Hemşirelik Yaklaşımları
9 ARDS ve Hemşirelik Yaklaşımları
10 Mekanik ventilasyon
11 Herniasyonlar ve Hemşirelik Bakımı
12 Otonom Sinir Sistemi Anatomi/Fizyoloji İlaç Hesaplamaları İlaçlar ve Hemşirelik Uygulamaları
13 Yoğun Bakım Ünitesinde Psikososyal Sorunlar Duygusal yoksunluk ve yüklenme İlaçlar ve Hemşirelik Uygulamaları
14 II. ARA SINAV

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Morton PG, Fontaine D. Hudak C, Gallo B. Critical Care Nursing 2005. A Holistic Approach. 8th. Edition.
2. Chulay M, Burns SM. (Ed.) AACN essentials of critical care nursing / [edited by] New York: McGraw-Hill, Medical Pub. Division, 2006.
3. Melander SD (Ed.) Case studies in critical care nursing: a guide for application and review. Philadelphia: W.B. Saunders, 2001.
4. Urden LD, Stacy KM, Lough ME (ed.) Thelan's critical care nursing: diagnosis and management. 5th ed, St. Louis, Mosby/Elsevier, 2006.
Yardımcı kaynaklar:
5. Irvin RS, Rippe JM (Ed). Çev. Özcengiz D. Yoğun Bakım El Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi. Adana, 2000.
6. Şahinoğlu H (Ed). Yoğun bakım: sorunları ve tedavileri. Ankara Türkiye Klinikleri, 2003.
7. Bongard Fred S. Çev. ed. Güven M. Yoğun bakım tanı ve tedavi. Ankara: Güneş Kitabevi, 2004.


*Diğer kaynaklar ders müfredatında açıklanacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum,
Olgu tartışması,
Grup tartışması
Beyin fırtınası,
Soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1-Vize Sınavı
2-Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Hatice Mert hatice.mert@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final sınavına hazırlık 1 16 16
Vize Sınavına Hazırlık 2 15 30
final sınavı 1 2 2
vize 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555
ÖK.655555
ÖK.7555555