DERS ADI

: KRONİK HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4043 KRONİK HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT HATİCE MERT

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin, kronik hastalıkların birey ve aile üzerindeki biyopsikososyal etkileri ile ilgili bilgiler temelinde, kronik hastalığa sahip birey ve ailenin bakım yönetimini yerine getirebileceği hemşirelik bilgi, beceri ve yeterliği kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kronik hastalıklara neden olan faktörleri tanımlaması
2   Kronik hastalıkların, birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini açıklaması
3   Kronik hastalıklara yaklaşımda birey, aile ve sağlık çalışanlarının rollerini tanımlaması
4   Kronik hastalıkların yönetimiyle ilgili teorileri açıklaması
5   Kronik hastalığa sahip bireyin öz yönetiminin önemini açıklaması
6   Kronik hastalığa sahip bireyin bakımını planlaması
7   Kronik hastalığa sahip bireyin bakımını uygulaması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kronik Hastalık Tanımı, Epidemiyolojisi, Etiyolojisi Kronik Hastalığın Toplumsal Yönü
2 Kronik Hastalıklarla İlgili Hedefler
3 Kronik Hastalıkların Yönetiminde Hemşirenin Rolü
4 Uyum Teorisi
5 Kronik Hastalığın Hasta ve Aileleri Üzerine Etkisi
6 Özbakım Teorisi
7 ARA SINAV
8 Kronik Hastalığa Uyum Süreci
9 Kronik Hastalığın Fazları
10 Stres treshold modeli
11 Özyönetim Eğitimi
12 Yaşam sonu bakım
13 Evde Bakım
14 ARA SINAV

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Leuckenotte AG. Gerontologic Nursing. 2nd edition, Mosby, 2000.
2. Phipps WJ, Sands JK, Marek JF, Medical Surgical Nursing Concept and Clinical Practice, Mosby Year Book, Philidelphia, 1999.
3. Lacroix A. Therapeutic Education of Patients. 2nd edition, Mosby, 2003.
4. Özçelik E. Tip 1 Diabetes Mellitus Adolesanlara Verilen Eğitimin Metabolik kontrolleri ve Özbakım Üzerine Etkisi, 2001.
5. Küçükgüçlü Ö., Bakımverenlerin Yükü Envanterinin Türk Toplumu İçin Geçerlilik ve Güvenirliğinin İncelenmesi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
6. Fadıloğlu Ç, Argon G, Esen A, Karadakovan A, Akyol AD, Kronik Hastalıklarda Bakım II, II Ege Dahili Tıp Günleri, İzmir, 2003.
7. Birol L, Akdemir N, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, 1. Baskı, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul, 2003.
8. Yılmaz C, Fadıloğlu Ç, Çetinkalp Ş, Diyabet Hemşiresi El Kitabı, İzmir, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, beyin fırtınası, soru cevap, kendi kendine öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize not ortalamalarının toplamı ikiye bölünerek ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 60 ı ile, final notunun % 40 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %60 yarıyıl içi notu (%30 1. Ara sınav+% 30 II. Ara sınav)+%40 final notu

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Hatice MERT e-mail: hatice.mert@deu.edu.tr Tel: 4124786

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 2 24
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize sınavına hazırlık 2 15 30
Final sınavına hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.45555555
ÖK.555555555
ÖK.6555555
ÖK.75555555