DERS ADI

: HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ VE TARİHİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1023 HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ VE TARİHİ I ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLŞAH GÜROL ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrenci;
Hemşireliğin tarihsel gelişim sürecini, hemşireliğin dört temel kavramından insan, sağlık ve çevre bileşenlerinin hemşirelikle ilişkisini kavrar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan kavramının hemşirelikle ilişkisini kurabilme
2   Sağlık kavramının hemşirelikle ilişkisini kurabilme
3   Çevre kavramının hemşirelikle ilişkisini kurabilme
4   Hemşirelikte Kavram-Model-Kuram ilişkisini tanımlayabilme
5   Türkiye de ve dünyada hemşireliğin gelişmesini etkileyen tarihsel, sosyal ve ekonomik faktörleri analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi ve Tarihi I Dersine Giriş
2 Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi
3 Dünyada Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi
4 Dünyada Hemşirelik Mesleğinin Gelişimi
5 Dünyada Hemşireliğin Tarihsel Süreci İçinde Etik Kodlar
6 Dünyada Hemşireliğin Tarihsel Süreci İçinde Yasal Gelişim
7 Hemşireliğin Dört Temel Kavramına Giriş, İnsan
8 I.Ara Sınav
9 Hemşireliğin Dört Temel Kavramı; Çevre
10 Hemşireliğin Dört Temel Kavramı; Çevre
11 Hemşireliğin Dört Temel Kavramı; Sağlık
12 Hemşireliğin Dört Temel Kavramı; Sağlık
13 II.Ara Sınav
14 Hemşirelik Kavramına Giriş. Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Alpar Ş.E., Bahçecik N., Karabacak Ü. Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp
Kitabevi. 3. Baskı, İstanbul, 2013.
2. Aştı T.A., Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul, 2012.
3. Ay F.A. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Baskı, İstanbul, 2011.
4. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd.Şti., 10. Baskı, İzmir, 2011.
5. Craven R.F., Hirnle C., Jense S. (Çev.Edit. Uysal N, Çakırcalı E.) Hemşirelik Esasları: İnsan Sağlığı ve Fonksiyonları. Palme Yayıncılık. Ankara, 2015.
6. Köşgeroğlu N. Hemşirelik ve Estetik: Hemşire Olmak Hayata. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul, 2013.
7. Velioğlu P. Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul, 2012.
8. Velioğlu P, Babadağ K. Hemşirelik Tarihi ve Deontolojisi, 1992.
9. Ocakçı A.F., Alpar Ş.E. Hemşirelikte Kavram, Kuram ve Model Örnekleri. İstanbul Tıp Kitabevi. İstanbul, 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün öğretim.
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışmaları, vaka çalışmaları ve sunumu, beyin fırtınası.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Samiye METE
e-mail: samiye.mete@deu.edu.tr
Tel: 0-232-412-4769
Yrd.Doç.Dr. Gülşah GÜROL ARSLAN
e-mail: gulsah.arslan@deu.edu.tr
Tel: 0-232-412 47 72

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 2 24
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 3 36
Vize sınavına hazırlık 2 10 20
Final sınavına hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.45555555555
ÖK.5555555555