DERS ADI

: HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ VE TARİHİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1024 HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ VE TARİHİ II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜLŞAH GÜROL ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrenci; hemşireliğin çerçevesini, bileşenlerini, özelliklerini ve felsefesini kavrar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Profesyonellik kavramını tartışabilme
2   Hemşireliğin profesyonel sosyalizasyonunu açıklayabilme
3   Ulusal ve Uluslararası Hemşirelik örgütlerini bilme
4   Hemşireliğin Etik kodlarını bilme
5   Hemşireliğin yasal boyutlarını tartışabilme
6   Hemşirelikle ilgili kavram ve modelleri açıklayabilme
7   Hemşireliğin dört kavramının ilişkisini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi ve Tarihi II dersin giriş
2 Profesyonel Sosyalizasyon
3 Profesyonel Sosyalizasyon
4 Profesyonellik
5 Profesyonellik
6 Ulusal ve Uluslararası Hemşirelik Örgütleri
7 I.Ara Sınav
8 Hemşirelik ve Yasalar
9 Etik Kodlar
10 Hemşirelikle ilgili Kuram ve Modeller
11 Hemşirelikle ilgili Kuram ve Modeller
12 Hemşirelikle ilgili Kuram ve Modeller
13 II.Ara Sınav
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Alpar Ş.E., Bahçecik N., Karabacak Ü. Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp
Kitabevi. 3. Baskı, İstanbul, 2013.
2. Aştı T.A., Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul, 2012.
3. Ay F.A. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Baskı, İstanbul, 2011.
4. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd.Şti., 10. Baskı, İzmir, 2011.
5. Craven R.F., Hirnle C., Jense S. (Çev.Edit. Uysal N, Çakırcalı E.) Hemşirelik Esasları: İnsan Sağlığı ve Fonksiyonları. Palme Yayıncılık. Ankara, 2015.
6. Köşgeroğlu N. Hemşirelik ve Estetik: Hemşire Olmak Hayata. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul, 2013.
7. Ocakçı A.F., Alpar Ş.E. Hemşirelikte Kavram, Kuram ve Model Örnekleri. İstanbul Tıp Kitabevi. İstanbul, 2013.
8. Velioğlu P. Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul, 2012.
9. Velioğlu P, Babadağ K. Hemşirelik Tarihi ve Deontolojisi, 1992.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün öğretim.
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışmaları, vaka çalışmaları ve sunumu, beyin fırtınası.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Samiye METE
e-mail: samiye.mete@deu.edu.tr
Tel: 0-232-412-4769
Yrd.Doç.Dr. Gülşah GÜROL ARSLAN
e-mail: gulsah.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 2 24
Final sınavına hazırlık 1 7 7
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 2 24
Vize sınavına hazırlık 2 7 14
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555555555555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.455555555
ÖK.55555555555
ÖK.6555555555
ÖK.755555555